Prvo lokomotivo iz Postojnske jame so iz muzejskega depoja Notranjskega muzeja v Postojni naložili na tovornjak in odpeljali v Ljubljano, kjer jo bo ekipa Društva ljubiteljev železnic Železna cesta, pod strokovnim vodstvom in nazorom industrijskega arheologa in nekdanjega konservatorskega svetnika dr. Tadeja Brateta, obnovila.

Nekoč peš, nato po železniških tirih

Postojnska jama je že pred davnimi leti začela buriti domišljijo domačinov. V njej je prebival zmaj, ki je vsak dan pojedel jagnje ali telička, zaradi česar so bili okoliški prebivalci tako obupani, da niso vedeli, kaj storiti. Muk jih je odrešil pastirček Jakob iz bližnjega Šmihela pod Nanosom, ki je zmaju vrgel v tele zavito živo apno. Ko je zmaj pomalical in zajel požirek vode, je apno pogasil in eksplodiral.

Kaj kmalu je postojnska podzemna lepotica začela privabljati tudi svetovne popotnike, iz leta v leto jih je bilo več in treba je bilo poiskati rešitev, kako jih popeljati po jami.

Bližata se dve obletnici. V letu 1872 je začela delovati prva, ročna železnica, s katero so jamski vodiči obiskovalce potiskali v posebnih vozičkih. Motorna vleka pa se je začela leta 1924. Ko bo lokomotiva obnovljena, jo bodo pripeljali nazaj v Notranjski muzej v Postojni, pravi muzejska svetovalka, kustosinja zgodovinarka Alenka Čuk iz Notranjskega muzeja Postojna, ki skrbi za izpeljavo zahtevnega projekta.

Lokomotivi, ki so jo naložili na tovornjak in odpeljali v Ljubljano, bo ekipa Društva ljubiteljev železnic Železna cesta pod strokovnim vodstvom in nadzorom industrijskega arheologa in nekdanjega konservatorskega svetnika dr. Tadeja Brateta povrnila prvotni sijaj. O zgodovini pravi tudi tole:

Da si je Postojnsko jamo, seveda peš, sredi 19. stoletja ogledala kakšna kronana glava, so morali v preteklosti prižgati 10.000 ali celo 30.000 sveč. Ko so ugotovili, da ti ljudje težko hodijo, so jih celo nosili na nosilih. Nato so prišli na idejo, da bi postavili železniške tire in s tem omogočili prevoz v posebnih vozičkih. Obiskovalcev je bilo čedalje več in poiskali so lokomotivo, ki je omogočila še večji obisk.

 

 

Sabrina Mulec