Dr. Igor Saksida je literarni zgodovinar, predavatelj književnosti na več fakultetah, čigar raziskovalno področje so med drugim otroška in mladinska književnost ter didaktika književnosti. Do poučevanja književnosti v šolah in splošne mature iz slovenščine je kritičen, prav tako brez dlake na jeziku pove, da so bralne zmožnosti Slovencev slabe. Književnost zato mladim bralcem rad približa na njim dostopnejši in zabavnejši način – z glasbo in repanjem.

O bralnih zmožnostih Slovencev, šolskem eseju in poučevanju književnosti v šolah

Dr. Igorja Saksido odrasli poznamo kot literarnega zgodovinarja, avtorja, predavatelja književnosti na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in v Kopru ter na Fakulteti za humanistične študije Koper. Njegovo raziskovalno področje sta otroška in mladinska književnost ter didaktika književnosti, mladi pa ga poznajo tudi v vlogi predavatelja, ki snov poda v verzih ali zarepa v šolskem učnem načrtu predvideno pesem. Zato ni čudno, da je do poučevanja književnosti in splošne mature iz slovenščine kritičen, prav tako brez dlake na jeziku pove, da so bralne zmožnosti odraslih v Sloveniji slabe. Kako torej prozo in poezijo približati ljudem? Kako mladim? Kaj o znanju književnosti in literarni ustvarjalnosti maturantov pove šolski esej na splošni maturi? In kakšen je danes, v poplavi hitrih novic in čivkanja, sploh še pomen jezika in književnosti?

 

Špela Šebenik