Statistični urad republike Slovenije je objavil rezultate merilnika zaupanja potrošnikov. Iz gibanja kazalnika zaupanja potrošnikov v obdobju 2007–2020 v Sloveniji lahko razberemo, kako na zaupanje potrošnikov vplivajo gospodarski šoki. V tem obdobju smo namreč doživeli dve zgodovinski recesiji: prva je bila recesija po finančni krizi 2007–2008, druga pa, še vedno trajajoča, recesija zaradi epidemije koronavirusne bolezni. Med potrošniki je opaziti podoben pesimizem glede stanja gospodarstva v državi, kot smo ga po letu 2008. Tudi mnenje potrošnikov o trenutnem finančnem stanju v gospodinjstvu se je znižalo, a v precej manjši meri kot v prejšnji recesiji. To kaže, da so bili potrošniki v Sloveniji (tudi v EU) na to recesijo bolje pripravljeni. Na Zvezi potrošnikov Slovenije opažajo, da je epidemija spremenila marsikatero navado tudi kar se tiče potrošnje. Več Marko Rozman.

Epidemija covida-19 je povečala tudi uporabo plastike za enkratno uporabo

Statistični urad Republike Slovenije je objavil rezultate merilnika zaupanja potrošnikov. To je kazalnik, v katerem so združena mnenja posameznikov o finančnem stanju v gospodinjstvih, pričakovanja posameznikov o finančnem stanju v gospodinjstvih, v gospodarstvu in glede večjih nakupov v prihodnjih dvanajstih mesecih. Iz gibanja kazalnika zaupanja potrošnikov v obdobju 2007–2020 v Sloveniji lahko razberemo, kako na zaupanje potrošnikov vplivajo gospodarski šoki. V tem obdobju smo namreč doživeli dve zgodovinski recesiji: prva je bila recesija po finančni krizi 2007–2008, druga recesija, ta še vedno traja, pa zaradi epidemije koronavirusne bolezni. Med potrošniki je opaziti podoben pesimizem glede stanja gospodarstva v državi, kot smo ga po letu 2008. Tudi mnenje potrošnikov o hipnem finančnem stanju v gospodinjstvu se je znižalo, a v precej manjši meri kot v prejšnji recesiji. To kaže, da so bili potrošniki v Sloveniji (tudi v EU) na to recesijo bolje pripravljeni.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije sicer opažajo, da je epidemija spremenila marsikatero navado tudi pri potrošnji. Opaziti je, da se je veliko potrošnikov premaknilo na splet in tam nakupuje tudi danes. Opažajo tudi, da so potrošniki glede pravne varnosti prepuščeni trgu. Tako vsakemu preostane raziskovanje po spletu in poizvedovanje pri tistih, ki so že uporabljali določenega ponudnika. Kljub pravicam na papirju ni nujno, da bodo spoštovane, poudarja Matjaž Jakin iz pravne pisarne Zveze potrošnikov Slovenije.

"Ko je nastopila kriza, so se številne pravice potrošnikov omejile, namesto da bi se dodatno zavarovale. Ali z državnim jamstvom ali učinkovitim nadzorom nad ponudniki. Tega v veliko primerih ni bilo predvsem pri turističnih potovanjih, kjer je bilo kar nekaj težav."

Letošnji svetovni dan varstva potrošnikov je sicer posvečen boju proti onesnaževanju s plastiko.

Do leta 2050 bo v oceanih več plastike kot rib – če ne bomo ukrepali! Trajnostni potrošnik oz. potrošnja ni več le lepo zveneča besedna zveza na papirju. Je nujnost, če želimo zase in za zanamce ohraniti zdravo okolje. Zato ni naključje, da je letošnji svetovni dan pravic potrošnikov posvečen boju proti onesnaževanju s plastiko.

Marko Rozman