Igor Vidmar, vsestranski spiritus movens slovenske popularne glasbe, decembra praznuje sedemdeset let

Naš tokratni gost ni ne kitarist ne bobnar ne pevec, pravzaprav sploh ni glasbenik, in vendar si brez njega nikakor ne moremo predstavljati slovenske popularne glasbe zadnjih 40 let in še več. Kako vendar bi si jo, ko pa je konec sedemdesetih produciral prve plošče Pankrtov, v zgodnjih osemdesetih je na noge postavil Novi rock, prvi in dolgo najpomembnejši rokovski festival v Sloveniji, v osemdesetih in devetdesetih pa je kot organizator koncertov k nam pripeljal take velikane svetovnega formata, kot so Nick Cave, David Bowie ali Nirvana.

Morda še pomembneje pa je, da je v dolgem nizu avtorskih oddaj tako na Radiu Študent kakor v naši hiši, na Valu 202, pa seveda z množico komentarjev, kritik in polemik vseskozi zavzeto, inteligentno in duhovito zagovarjal ne le pravico glasbenikov, da drzno preiskujejo meje svoje lastne ustvarjalne kreativnosti, ampak tudi pravico nas, navadnih državljank in državljanov, da se sami, brez paternalističnega posredovanja raznovrstnih varuhov ideološke in estetske pravšnjosti, soočimo z glasbo, ki nam jo ti glasbeniki navsezadnje ponujajo v poslušanje.

Kakor je bilo menda že mogoče uganiti, v tokratnem Kulturnem fokusu gostimo Igorja Vidmarja. Neposredni povod za pogovor je slej ko prej bližajoča se Vidmarjeva sedemdesetletnica, a v jedru pogovra so vprašanja, kot so: čemu Vidmar verjame, da naj dobra glasba hodi vštric z družbeno-političnim aktivizmom;  kakšna je dediščina, ki so jo slovenski kulturi zapustile naše prvoborske punk skupine; ali se je v času, ko so nosilci glasbe postali digitalni, družbena moč glasbe kaj zmanjšala? O vsem tem in še čem z Igorjem Vidmarjem diskutiramo ta petek po osmi uri zvečer na Prvem.

Goran Dekleva