V naši rubriki Prvi na maturi smo v preteklih dveh mesecih pregledali številne maturitetne predmete ter v pogovorih s profesorji in z ocenjevalci na maturi podali nasvete za dobro pripravo. Tokrat bomo pogledali v maturitetne pole predmeta gospodarstvo. Tega bo od 8.654 kandidatov poklicne mature opravljalo kot drugi predmet več kot 1000 kandidatov. Letošnja sprememba je ta, da so šole dobile izpitne pole, ki jih je pripravila posebna delovna skupina pod okriljem CPI-ja (Centra RS za poklicno izobraževanje). Naslednje leto bo matura eksterna, tako da so letošnjo poimenovali poskusno eksterna. Več pa profesorica Eva Zule s Prešernove – Ekonomske šole Ljubljana, ki je tudi predsednica šolske maturitetne komisije in članica državne komisije za predmetno področje gospodarstva. Z njo se je pogovarjala Tadeja Bizilj.

Več kot 1000 ekonomskih tehnikov bo opravljalo izpit iz gospodarstva kot drugi predmet na poklicni maturi

V naši rubriki Prvi na maturi smo v preteklih dveh mesecih pregledali številne maturitetne predmete ter v pogovorih s profesorji in z ocenjevalci na maturi podali nasvete za dobro pripravo. Tokrat bomo pogledali v maturitetne pole predmeta gospodarstvo. Tega bo od 8.654 kandidatov poklicne mature opravljalo kot drugi predmet več kot 1000 kandidatov. Letošnja sprememba je ta, da so šole dobile izpitne pole, ki jih je pripravila posebna delovna skupina pod okriljem CPI-ja. Naslednje leto bo matura eksterna, tako da so letošnjo poimenovali poskusno eksterna. Več pa profesorica Eva Zule s Prešernove – Ekonomske šole Ljubljana, ki je tudi predsednica državne maturitetne komisije za predmetno področje gospodarstva.

“Dve pisni poli dobijo dijaki – vsako lahko rešujejo 45 minut. Prvo polo dijaki rešijo zelo hitro, v 15-20 minutah, a so pri tem včasih površni, zato zelo hitro pride do napak in odbitkov točk. Svetujem jim, da najprej dobro preberejo naslovnico, točno preberejo navodila pri vsaki nalogi, če piše, da morajo nekaj obrožiti, naj obkrožijo in ne delajo križcev ali česa drugega. Morda je dobro, da na začetku pregledajo celotno polo – in takoj vidijo, kaj znajo in česa ne – in si tako pri vprašanjih, kjer niso povsem prepričani o odgovoru, vzamejo več časa. Pri drugi poli znajo imeti več časovnih težav, ker so naloge strukturirane – zato naj bodo pozorni na čas reševanja nalog.”

Tadeja Bizilj