To jesen mineva 100 let odkar je v Stuttgartu v Nemčiji odprla vrata prva waldorfska šola. Kot poudarjajo avtorji waldorfske pedagogike, se je ta pedagogika rodila iz želje po ustvarjanju boljšega sveta na pogorišču prve svetovne vojne. Danes na svetu deluje več kot 1000 teh šol na vseh celinah. Tudi v Sloveniji. Več v prispevku Nataše Lang.

Omogočiti posameznikom iz vseh socialnih slojev kakovostno, do sočloveka usmerjeno pedagogiko

To jesen mineva 100 let, odkar je v Stuttgartu v Nemčiji odprla vrata prva waldorfska šola. Kot poudarjajo avtorji waldorfske pedagogike, se je ta pedagogika rodila iz želje po ustvarjanju boljšega sveta na pogorišču prve svetovne vojne. Danes na svetu deluje več kot 1000 teh šol na vseh celinah. Tudi v Sloveniji.

»Eden od ciljev waldorfske pedagogike, v nekaterih drugih državah jo imenujejo Steinerjeva pedagogika, je omogočiti otrokom human razvoj, krepiti njegove talente, vendar v sozvočju z okolico in kulturo posamezne države. Ker waldorfske šole prepletajo svoja pedagoška načela s kulturo države, v kateri delujejo, se razlikujejo od države do države.«

To poudarja direktor Waldorfske šole Ljubljana Iztok Kordiš. Bil je član skupine staršev, ki je leta 1992 ustanovila šolo. V njo je vstopil kot oče hčera, nato kot učitelj športa in od leta 2000 jo usmerja kot direktor. Po izobrazbi je univerzitetni diplomirani inženir elektrotehnike.

»Pri nas lahko uči kdor koli z univerzitetno izobrazbo in z uspešno opravljeno dodatno specializacijo iz waldorfske pedagogike.«

Priznava, da waldorfska pedagogika ne ustreza vsakemu otroku in vsaki družini.

»Nismo najboljši, delamo, kolikor zmoremo in znamo, kdor verjame v naša načela, je dobrodošel.«

Waldorfska šola Ljubljana bo 100 let waldorfske pedagogike zaznamovala s proslavo v Cankarjevem domu v Ljubljani in z izdajo dveh pedagoških knjig Med formo in svobodo avtorice Betty Staley in Zastrupljeno otroštvo Sue Palmers.

Nataša Lang