17. kantavtorski festival Kantfest International 2019 je 16. avgusta na oder Kulturnega doma Ruše prinesel pisan nabor avtorskih pesmi domačih in nekaterih tujih ustvarjalcev. Glasbeno druženje je dodatno razgibalo tekmovanje za zlato, srebrno in bronasto kanto. Pesmi in komentarje nastopajočih poslušamo v dveh zaporednih oddajah; tokrat je na vrsti drugi del.

Vtisi z letošnjega festivala kantavtorske glasbe v Rušah

17. kantavtorski festival Kantfest International 2019 je 16. avgusta na oder Kulturnega doma Ruše prinesel pisan nabor avtorskih pesmi domačih in nekaterih tujih ustvarjalcev. Glasbeno druženje je dodatno razgibalo tekmovanje za zlato, srebrno in bronasto kanto. Pesmi in komentarje nastopajočih poslušamo v dveh zaporednih oddajah; tokrat je na vrsti drugi del.

 

Prejšnjič smo predstavili dobitnika zlate kante Roberta Petana, ki mu je svoj glas namenilo tudi občinstvo, tokrat pa so v ospredju preostali nagrajenci festivala. Primož Vidovič si je s svojim šansonjerskim nastopom prislužil srebrno kanto. O izbiri svojega glasbenega sloga je povedal tole:

“Mislim, da pravzaprav živimo v eni taki dobi, ki je idealna za šanson, ker smo nekako razočarani nad svetom, nad glasbo, nad melodiko, nad nekimi malo konkretnejšimi zvrstmi, zdaj smo pač nekako zapadli v rap, v recimo pop, ki je precej sistematično proizvajan, po nekih shemah. Medtem ko šanson pa je v bistvu skušal ves čas – vsaj v ambicijah, če ne nujno tudi v dejanskem uspehu – tako v glasbenem vidiku kot v besedilnem vidiku nekako združiti vse te različne prvine v neke močnejše umetnine. In se mi zdi, da ljudje danes pravzaprav imajo kar radi to …”

Primož Vidovič, pogovor za Pesem v žepu

Bronasto kanto sta letos prejela Laura Krajnc in Sven Horvat – duo Zajtrk, nagrado silence fiction za najboljšega izvajalca v tujem jeziku pa si je prislužila Sanja Čin (Bosna in Hercegovina/Velika Britanija). Festival Kantfest vsa leta skrbi tudi za mednarodno povezovanje, saj je ustanovil več podružnic na Balkanu, sodeluje pa tudi s številnimi evropskimi kantavtorskimi festivali. Obenem pa je ključno tudi njegovo delovanje znotraj naših meja, saj aktivno spodbuja in podpira domačo glasbeno produkcijo. Organizator festivala, kantavtor in pesnik Peter Andrej, opozarja, da za mlade ustvarjalce pri nas ni vedno posluha:

“Več ali manj se merijo ti novonastali kantavtorji s starimi vatli, kot neki zelo uspešni glasbeniki, ki jim ti novonastali – ki so vseeno zelo pomembno tkivo za ohranjanje take vrste žanra – ne morejo parirati.”

Peter Andrej, pogovor za Pesem v žepu

Če bi torej potegnili črto pod letošnjo, sedemnajsto izdajo festivala Kanfest International 2019, bi lahko zatrdili, da je poleg nagrad in novih pesmi prinesel tudi številna doživetja, nova poznanstva in občutek, da je v hrupu našega vsakdana še vedno mogoče razločiti posamezne glasove in njihovo iskreno izpoved – seveda pod pogojem, da smo jim pripravljeni prisluhniti. Vse to je zagotovo dobra popotnica tudi za naslednje leto in 18. Kantfest 2020.

Teja Klobčar