Vsako leto pošljemo manj razglednic, so pa te večkrat bolj izvirne, nekaterih jih izdelajo sami. Sogovorniki v nedeljskem jutru: namestnik direktorja Poslovne enote Poštni logistični center, Klemen Bončina, turisti iz Nemčije, Finske, Turčije, Španije, Kanade, Litve, Italije, Švice, Švedske in Hong Konga ter arhitektka in ilustratorka Ana Glinšek.

Vsako leto pošljemo manj razglednic, so pa te večkrat bolj izvirne, nekaterih jih izdelajo sami

»Pošta prenese vse,« pravi namestnik direktorja Poslovne enote Poštni logistični center, Klemen Bončina, tudi ročno izdelane razglednice posebnih oblik. Njihova prodaja sicer upada, prav tako jih je manj v poštnem prometu.

»Leta 2018 smo letno 2,5 milijona dopisnic, znotraj tega so tudi razglednice. Pred desetimi leti pa smo v prenos prejeli kar 8 milijonov dopisnic in temu primerno tudi večje število razglednic.«

Turisti iz Nemčije, Finske, Turčije, Španije, Kanade, Litve, Italije, Švice, Švedske in Hong Konga, ki so v teh dneh obiskali Ljubljano, imajo različne navade pri pošiljanju razglednic. Nekateri raje pošiljajo sms in Whatsapp sporočila, objavljajo na družbenih omrežjih, drugi se držijo klasike. Turist iz Nemčije:

»Opažam, da je način pisanja razglednic danes je zelo drugačen kot pred tridesetimi leti. Včasih smo napisali več o tem, kaj počnemo, kaj smo videli, kakšni so ljudje in država. Danes prijatelji to že vedo, ker pošiljamo še sporočila in elektronsko pošto. Vsak ve, kje se nahajamo dnevno in kaj smo doživeli. Danes je razglednica bolj kot darilo iz države.«

Mlada arhitektka in ilustratorka Ana Glinšek je oblikovala svojo razglednico za Barbarigo, počitniški kraj, kjer vsako leto preživi del dopusta:

»Ustvarila sem jih kot darilo za botro. Zdaj lahko vsak, ki preživi dopust pri njej, pošlje kakšno. S tem želim spodbuditi pošiljanje razglednic. Moja razglednica je polna ribic, ki jih lahko pobarva vsak po svoje in tako je vedno drugačna.«

Ana Skrt