Oddelki mednarodnih škod na zavarovalnicah imajo v poletnih mesecih največ dela. Kateri so ključni nasveti, ki jih je dobro upoštevati ob prometni nezgodi v tujini?

Kako ravnati ob prometni nezgodi v tujini?

Slovenski vozniki smo danes bolj pripravljeni na morebitne nevšečnosti na tujih cestah, kot smo bili pred leti. Tjaša Korbar iz Slovenskega zavarovalnega združenja pravi, da je to zato, ker je informiranost boljša. Vemo, da med nujne postopke, ki jih moramo udeleženci prometnih nesreč izvesti na kraju prometne nesreče z vidika hitre in učinkovite rešitve odškodninskih zahtevkov iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti, spada izpolnitev Evropskega poročila o prometni nesreči. Sogovornica svetuje tudi, da si posebej izpišemo registrsko tablico drugega vozila, podatek o zavarovalni polici ter ime in priimek nasprotnega udeleženca. Vse te informacije bodo koristne ob vložitvi morebitnega odškodninskega zahtevka po prometni nesreči s tujcem. S tem se ukvarjajo oddelki mednarodnih škod na zavarovalnicah, ki imajo v teh poletnih mesecih največ dela.

Potovanje v tujino z avtom brez zavarovanja je nezakonito. Mednarodno potrdilo o zavarovanju avtomobilske odgovornosti, ki zagotavlja zavarovalno kritje v obsegu, ki ga določa pristojni zakon o obveznem zavarovanju avtomobilske odgovornosti v obiskani državi, pa je tako imenovana Zelena karta. Ta znotraj Evropske Unije načeloma ni potrebna, je pa vseeno tudi v nekaterih bližnjih državah priporočljiva – posebej, če smo v tujini večkrat na leto. Matic Zupančič iz informacijskega centra Avto-moto Zveze Slovenije v izogib neprijetnim presenečenjem svetuje, da se pred odhodom v tujino pozanimamo, kakšni cestno prometni predpisi veljajo v državi, ki jo bomo obiskali.

»Prihaja do razlik med Slovenijo in nekaterimi državami. Primer je na primer Švica, kjer je na avtocesti omejitev 120km/h.«

Nataša Rašl