Ključen steber šole je znanje, pomembno je tudi učenje kritičnega razmišljanja in socialnih veščin

Društvo svet staršev je pripravilo peticijo, s katero poziva k spremembi šolskega sistema. V peticiji je 13 predlogov, med njimi zmanjšanje obsega snovi in domačih nalog, ukinitev nacionalnega preverjanja znanja in  mature ter uvedba sprejemnih izpitov za srednje šole in fakultete. Med predlogi je tudi zmanjšanje številčnega ocenjevanja, spodbujanje raziskovalnega duha v šolah, redna izobraževanja za učitelje, spodbujanje novosti v šoli in uvedba nagrad za iznajdljive učitelje. Zahtevajo ničelno toleranco do psihičnega in fizičnega nasilja ter enakovredno obravnavo otrok s posebnimi potrebami ter zmanjšanje števila otrok v razredu. Predsednica Društva svet staršev Nataša Šram:

»Peticija je nastala na podlagi pogovorov s starši, učitelji, ravnatelji in nekaterimi strokovnjaki. Na spletnih omrežjih so se zanetile iskre, da je treba spremeniti in posodobiti šolski sistem. Na družbenem omrežju Facebook je bil objavljen poziv k posodobitvi šolstva, kjer je dobil 5000 komentarjev za peticijo.«

Dr. Damijan Štefanc z oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani meni, da je vsak poseg v šolski sistem smiselno narediti na podlagi dobrih raziskav in primerjav z mednarodnim prostorom in s tehtnim premislekom. Glede obsega znanja izpostavlja:

 »Pridobivanje znanja v šoli ni namenjeno temu, da si to znanje trajno zapomnimo. Pridobivanje znanja je proces, ki deluje formativno. To pomeni, da s pridobivanjem znanja pridobivamo tudi osebnostne lastnosti, kot so vztrajnost, potrpežljivost, sposobnost soočanja z naporom, odgovornost, doslednost in natančnost.«

Psiholog dr. Kristijan Musek Lešnik, ki že vrsto let dela na področju vzgoje in izobraževanja, pravi, da so v peticiji zajeti predlogi, na katere je v strokovnih krogih že opozarjal.

»Marsikaj z lahkoto podpišem. Mi je pa žal, da peticija takšna, kakršna je, ni dodelana. Nekatera izhodišča bi bilo treba še enkrat premisliti. Lahko se zgodi, da zaradi šibkih točk peticijo v celoti strokovno diskreditirajo.« 

Urška Henigman