V teh dneh v Ljubljani potekajo Dnevi družbene odgovornosti, ki so namenjeni promociji, izobraževanju in osveščanju o pomenu družbeno odgovornega poslovanja in obnašanja. Dneve organizirata Mreža za družbeno odgovornost Slovenije ter Ekvilib Inštitut skupaj s partnerji. Kako politike in prakse poslovanja podjetij in drugih akterjev potekajo v praksi je preveril Marko Rozman.

Včasih je bila družbena odgovornost prostovoljna, danes prihaja že v zakonodajo

Te dni v Ljubljani potekajo Dnevi družbene odgovornosti, ki so namenjeni promociji, izobraževanju in ozaveščanju o pomenu družbeno odgovornega poslovanja in vedenja. Dneve organizirata Mreža za družbeno odgovornost Slovenije ter Ekvilib Inštitut skupaj s partnerji. Kako politike in prakse poslovanja podjetij in drugih akterjev potekajo v praksi?

Inštitut na področju družbene odgovornosti in trajnostnega poslovanja že vrsto let spremlja in analizira politike in prakse poslovanja podjetij in drugih akterjev na okoljskih, družbenih in drugih področjih, kot so odgovornost do zaposlenih in drugih pomembnih deležnikov.

Idejni vodja projekta Aleš Kranjc Kušlan poudarja, da je družbena odgovornost pot, na katero morajo stopiti vsa podjetja, vse v povezavi sledenja ciljem trajnostnega razvoja oz. Agendi 2030, ki jo je sprejela Organizacija združenih narodov in ki na uravnotežen način povezuje tri dimenzije trajnostnega razvoja – ekonomsko, socialno in okoljsko.

Če pogledamo 500 najuspešnejših podjetij na svetu. Veliko bolj donosna so tista podjetja, ki upoštevajo družbeno odgovornost.

Eden izmed dobrih primerov je projekt Otipljiva H2O informacija v brajici. Projekt, pri katerem sodelujejo Mariborski vodovod, Medobčinsko društvo slepih in slabovidnih Maribor ter Zveza Slovenska unija pacientov, omogoča slepim in slabovidnim dostop do informacij o porabi vode.

 

Marko Rozman