Pesem v žepu

16. festival Kantfest International 2018

Priprave na letošnji boj za festivalske kante

Kantfest 2018 napoved
Kantfest 2018
foto: Vid Andrej / Cultivategood

Vse od leta 2003 se v Rušah odvija Kantfest, mednarodni festival kantavtorske glasbe. Na njem se predstavljajo bolj ali manj neznani ustvarjalci, ki se potegujejo za festivalske nagrade – kante. Dogajanje pokrivamo tudi na Prvem, kjer vam bomo v naslednjih dneh in tednih ponudili več festivalskih utrinkov in komentarjev. Še pred samim dogajanjem pa smo v Pesem v žepu povabili organizatorja festivala Petra Andreja, s katerim se je pogovarjal sodelavec RTV centra Maribor, urednik Gregor Stermecki.

 

Kantfest je v svojem začetku pomenil druženje, sodelovanje in povezovanje ustvarjalcev, ki že zaradi same narave svojega ustvarjanja pretežno delujejo sami. Počasi se je ideji sodelovanja pridružil tekmovalni značaj, ki je nastal kot ironični odgovor na družbo oziroma popularn(ejš)o glasbeno sceno, v kateri štejejo le nagrade. Organizatorji in pobudniki festivala, tudi sami kantavtorji, so si zato izmislili svojo nagrado: kanto. Tri kante – zlato, srebrno in bronasto – bo v petek, 9. novembra, v Kulturnem domu v Rušah podelila strokovna žirija (Jani Kovačič, Adi Smolar, Jure Potokar, Urška Čop Šmajgert, Teja Klobčar), svojega zmagovalca pa bo z nagrado Vox Populi izbralo tudi občinstvo. V tekmovalnem delu festivala bodo nastopili: Anže Palka, Nataša Vester Trseglav, Sandra Erpe, Dinko Hrabrić, Moonshine Alko, Peter Kek, Anita Šunjić, Reneja Sara Centrih in Daniel Zelisko. Prvi festivalski večer bo zaokrožil šansonjerski nastop Svetlane Makarovič.

Kantavtorsko dogajanje se bo v soboto, 10. novembra, preselilo v Kulturno glasbeni brlog (KGB) Maribor. Pred mikrofon bodo stopili zmagovalci letošnjega 16. Kantfesta, za povezavo s kantavtorsko tradicijo pa bodo poskrbeli Bojan Sedmak ter Jani Kovačič in Ana Pupedan. Že prej, nekaj minut čez poldne, pa boste na Prvem v Uri slovenske glasbe lahko poslušali krajšo reportažo s festivala.

 

V tokratni Pesmi v žepu pa Gregor Stermecki in Peter Andrej pretresata nekaj aktualnih vprašanj v povezavi s kantavtorstvom in kantavtorskim festivalom. Med drugim se dotakneta vprašanja popglasbe:

“Sam sebe se spomnim, ko sem kot gimnazijec začel lesti v glasbo, da sem začel preko popa. Ker to ti je najprej in najbližje in je dovolj preprosto in enostavno – kar pa ne pomeni, da ta enostavna, bolj preprosta muzika ne bi mogla imeti kakih dobrih besedil. Potem pač je stvar vsakega, ali ima to rad ali nima rad. Mislim pač, da moramo mi, ki skrbimo za te vrste produkcijo, imeti dovolj poguma pa dovolj vrednot, da bi te stvari enostavno ločili: to je dobro, ono pa ni dobro. Ali pa: to je dobro, ono pa ni dovolj dobro, da bi zasedalo našo pozornost ali pa medijski prostor.”

Peter Andrej