Klub je bil ustanovljen že leta 1936, a še danes pa je v njem več kot sto članov

Če je bilo pred desetletji še enostavno definirati fotografijo kot umetnost, jo je danes to vse težje. Razvoj fotografske tehnike je vnesel nemalo zmede na to področje. Od leta 1887, ko je George Eastman izumil in patentiral prvi fotoaparat za prodajo, do danes, ko je svet preplavljen s fotografsko opremo, se je odnos do fotografije nenehno in včasih tudi drastično spreminjal.

Danes je svet preplavljen s fotoaparati in fotografijami. Ves svet je bil gotovo že večkrat fotografiran, da je verjetno težko najti kakšen delček sveta, da ga kakšna kamera še ni ujela. Kamere, ki so bile nekoč redkost, so danes v lasti skoraj slehernega zemljana. Tudi v najrevnejših deželah sveta ima skoraj vsak mobitel ali pametni telefon, kamera pa je sestavni del take naprave. Množijo se tudi fotografije, iz minute v minuto jih je posnetih najmanj toliko, kot mogoče vsega skupaj v prvem desetletju začetka množične fotografije  – od Puharjevega heliopisa in Daguerrjeve dagerotipije naprej.

Hkrati pa se množijo tudi računalniški programi za obdelavo in predelavo fotografskih posnetkov. Ustvarjen je celo vtis, da lahko fotografijo v klasičnem pomenu besede posname vsak. Pa je to res, se je vprašal Jurij Popov in se odpravil na obisk k enemu izmed najstarejših fotografskih društev pri nas Fotoklubu Maribor. Sedež ima v Židovskem stolpu na Lentu v Mariboru, tam pa imajo tudi fotogalerijo Stolp.

Društvo je posebej ponosno nanjo, saj je znano, da so prav pri tem fotoklubu začeli s razstavno dejavnostjo in tako fotografiji dvignili pomen in ugled. Klub je bil sicer ustanovljen že leta 1936,  tudi danes pa je v njem več kot sto članov – fotografov in ljubiteljev fotografske umetnosti.

V klubu vztrajajo na fotografskih temeljih, ki veljajo od njegove ustanovitve naprej. Osnovni smoter delovanja je umetniška fotografija, torej fotografija, ki ima vsebino, ki pripoveduje sama zase ali v nizu. Temu je namenjeno celotno delovanje fotokluba, ki ne vidi nobenega razloga, da bi zaradi napredne, danes digitalne tehnike, spreminjali fotografske podlage. Tudi danes je temelj dobre fotografije pravilna uporaba svetlobe in sence, če navedemo le prvo izmed nekaj temeljnih pravil.

Jurij Popov