Sogovornik Mojce Delač je bil Valter Suban, kapitan dolge plovbe, magister prometnih ved (UL FPP), bivši pomorščak, vendar še vedno vsakodnevno aktiven v pomorstvu. Svoja znanja glede zaščite je pridobival s praktičnimi izkušnjami na ladji, teoretično pa se je izpopolnjeval na Svetovni pomorski univerzi (WMU -World Maritime Organisation) v kraju Malmo na Švedskem, ki je bila ustanovljena prav z namenom izobraževanja pomorskih kadrov na višjem nivoju.

Pogovor z Valterjem Subanom, kapitanom dolge plovbe, magistrom prometnih ved

Slovenski državljan, ki je med ugrabljenimi člani posadke ladje Glarus, naj bi bil po poročanju MMC RTVSLO kapitan tovorne ladje švicarskega podjetja Massoel Shipping. Kot še poroča švicarski spletni portal 20 minuten, Massoel Shipping zagotavlja, da si v sodelovanju z oblastmi prizadeva za čimprejšnjo varno izpustitev ugrabljenih članov posadke in njihove družine sproti obvešča o dogajanju. Tiskovni predstavnik švicarskega podjetja je dejal, da pirati po navadi ne vzpostavijo stika v prvih 48 urah.

Sogovornik Mojce Delač je bil zato Valter Suban, kapitan dolge plovbe, magister prometnih ved (UL FPP), nekdanji pomorščak, vendar še vedno vsakodnevno dejaven v pomorstvu. Svoja znanja glede zaščite je pridobival s praktičnimi izkušnjami na ladji, teoretično pa se je izpopolnjeval na Svetovni pomorski univerzi (WMU – World Maritime Organisation) v kraju Malmö na Švedskem, ki je bila ustanovljena za izobraževanje pomorskih kadrov na višji ravni.

Gvinejski zaliv je ta hip ena najbolj resnih točk, kar zadeva nevarnost napadov na ladje. Ti se pojavljajo že 15 let in so vse pogostejši. Pred 20 leti so ladje ugrabljali zaradi tovora in hrane, zdaj pa so njihov cilj tudi ljudje in s tem povezana odkupnina.

Posadka na ladji ima tri stopnje usposabljanja – vsak član mora opraviti tečaj za zaščito. Določeni imajo posebne zadolžitve – vzdržujejo zaščitne sisteme in izvajajo krizne načrte. Nekdo je odgovoren samo za zaščito, to je častnik, ki organizira vsa zaščitna dejanja, ki jih ladja lahko izvaja.

Nigerijske oblasti zahtevajo zelo visoke zneske za zaščito ladij na tem območju. Izvajanja teh storitev drugim ne dovoljujejo.

Mojca Delač