Nevladna organizacija Amnesty International je deveto letos zapored v sodelovanju z revijo Mladina zbrala podatke o izobraževanju romskih otrok. Podatki na prvi pogled kažejo napredek, saj je razvidno, da do devetega razreda napreduje vedno več romskih otrok – približno eden od treh romskih otrok osnovno šolo dokonča. Vprašljiva je kakovost njihovega znanja, odstotek romskih otrok, vpisanih v šole s prilagojenim programom, pa je žal vsako leto višji. V Amnesty International sicer priznavajo aktivnosti na področju izobraževalnega sistema, ki pa so žal izjemno odvisne od ukrepov lokalne skupnosti.

»Če občina nima interesa po ureditvi bivalnih razmer oziroma vode in elektrike, potem bo tudi najboljši učitelj težko uspešen.«

Pristojni odbor državnega zbora je pretekli četrtek obravnaval peto poročilo vlade o položaju romske skupnosti. Položaj romske skupnosti se v zadnjih letih izboljšuje, napredek pa je po mnenju poslancev in sodelujočih v razpravi, še vedno prepočasen. Tudi o tem smo govorili z Blažem Kovačem iz Amnesty International.

»Poročilo zajema informacije o uresničevanju obveznosti na podlagi zakona o romski skupnosti v letih od 2015 do 2017 in ne obravnava nekaterih napredkov, ki so se zgodili na sodiščih in ignorira dejanske potrebe romske manjšine, ki so zelo enostavne – voda, elektrika, pravna varnost nastanitve, šola, izobrazba, zaposlitev.«

Enisa Brizani