Turizem v zadnjih letih doživlja takšen razmah, da so množično obiskana tudi tista območja, ki še pred kratkim sploh niso bila zanimiva. Tudi v Sloveniji, ki vse bolj postaja priljubljena turistična destinacija, turizem predstavlja veliko gospodarsko priložnost, a hkrati se že kažejo izzivi, povezani z varstvom narave in okolja.

Prihodnost turizma je v trajnostni naravnanosti turistične ponudbe

Vsak evropski turist proizvede za kilogram odpadkov na dan. Drugje po svetu ta številka dosega do 12 kg dnevno. Leta 2011 je turizem povzročil 48 milijonov ton odpadkov. Do leta 2050 naj bi se količina odpadkov, povezana s turizmom, povečala za kar 250 odstotkov. Že v preteklih letih so na problematiko povečanega smetenja opozarjale tudi določene slovenske občine, ki so turistično bolj obremenjene. Od prometnih zamaškov in zaradi tega bolj onesnaženega zraka do povečane porabe vode in elektrike in seveda velikih količin odpadkov. V zadnjem času lahko preberemo vse več novic, da so se nekateri kraji odločili bistveno omejiti obisk turistov, saj ti s svojim ravnanjem preveč obremenjujejo lokalno okolje.

Turizem sicer predstavlja veliko priložnost in pomemben del slovenskega gospodarstva. Slovenijo pozicioniramo kot zeleno destinacijo, a, kot opozarja Katja Sreš iz društva Ekologi brez meja, je treba te danosti ohranjati in zanje skrbeti. Kot kažejo raziskave, si namreč gostje vse bolj želijo obiskati kraje z neokrnjeno naravo. Čisto okolje je pri izbiri destinacije za oddih postalo izjemno pomemben dejavnik.  Kot še pojasnjuje Katja Sreš, je vse več tudi ljudi, ki zahtevajo storitve v skladu s konceptom Zero Waste oziroma konceptom življenja z manj odpadki.

Tita Mayer