Nekateri sindikati v Italiji, Španiji, Belgiji in na Portugalskem so za danes (ponekod pa tudi za jutri) napovedali stavko zaradi slabih delovnih razmer kabinskega osebja. Ryanair je o odpovedi letov sicer že pred dnevi obveščal svoje potnike. Razmere na italijanskih letališčih spremlja naš dopisnik Janko Petrovec. Preverili smo tudi, kakšne so v primeru odpovedanih letov pravice potrošnikov.

Zaradi stavk odpovedanih približno 600 poletov nizkocenovnega letalskega prevoznika Ryanair

Nekateri sindikati v Italiji, Španiji, Belgiji in na Portugalskem so za danes (ponekod pa tudi za jutri) napovedali stavko zaradi slabih delovnih razmer kabinskega osebja. Ryanair je o odpovedi poletov sicer že pred dnevi obveščal svoje potnike. Razmere na italijanskih letališčih spremlja naš dopisnik Janko Petrovec:

  • Ryanair zagotavlja, da je potnike o odpovedih poletov pravočasno obvestil in zagotovil povračilo stroškov ali nadomestni let.
  • Kljub temu s terena prihajajo novice o pritožbah potnikov, predvsem iz Španije in Italije.
  • Stavka bo v Italiji danes potekala od polnoči, trajala bo 24 ur. V drugih državah pa kar 48 ur.
  • Vodstvo irske letalske družbe je trd pogajalec – stavkajočim je celo zagrozil, da bodo ostali brez zaposlitve. Število prodanih letalskih vozovnic za prihodnji mesece se namreč zmanjšuje.

Tadeja Žefran z Evropskega potrošniškega centra razlaga, da v zvezi s konkretnim primerom do tega trenutka še niso dobili vprašanj oškodovanih potrošnikov. Je pa v takih trenutkih pogosto težko priti do ljudi, ki so pri letalski družbi odgovorne za reševanje težav in vprašanj potrošnikov.

Verjetno so v takih primerih, pri katerih je veliko število potnikov, klicni centri preobremenjeni in potniki ne dobijo telefonske zveze. Svetovala bi, da se kar ravnajo po navodilih, ki so jih dobili, ko jim je letalski prevoznik poslal elektronsko sporočilo ali SMS o odpovedi leta. Po navadi je v tem sporočilu že možnost, da se potniki odločijo, ali bodo prekinili ali nadaljevali potovanje. Če se odločijo za nadaljevanje potovanja, jim mora letalski prevoznik ponuditi brezplačni alternativni polet na to končno namembno letališče.

V katerih primerih lahko zahtevamo odškodnino oziroma je ne moremo?

  • Odškodnina je odvisna od dolžine poleta: za polete do 1500 km 250 evrov, za polete od 1500 do 3500 km 400 evrov in za polete nad 3500 km 600 evrov odškodnine.
  • Potnik ni upravičen do odškodnine, če je bil o odpovedi obveščen 14 dni pred odhodom ali če gre za izredne okoliščine, na katere prevoznik nima vpliva. (Stavke se v večini primerov štejejo za izredno okoliščino.)

Drago Balažič, Janko Petrovec