Predstavniki Darsa in Ministrstva za infrastrukturno so si dopoldne ogledali potek gradbenih in rušitvenih del na cestninski postaji Torovo, ki so se pričela prejšnji teden. Z uvedbo novega sistema elektronskega cestninjenja za tovorna vozila Dars Go namreč cestninske postaje niso več potrebne, poleg Torovega trenutno rušijo tudi cestninski postaji Log in Razdrto.

Dela trenutno potekajo še na cestninskih postajah Log in Razdrto, vsa območja pa naj bi bila preurejena do konca leta 2019

Predstavniki Darsa in Ministrstva za infrastrukturno so si dopoldne ogledali potek gradbenih in rušitvenih del na cestninski postaji Torovo, ki so se pričela prejšnji teden. Z uvedbo novega sistema elektronskega cestninjenja za tovorna vozila Dars Go namreč cestninske postaje niso več potrebne, poleg Torovega trenutno rušijo tudi cestninski postaji Log in Razdrto.

Dela so se na Torovem začela 9. maja, prej so potekala pripravljalna dela za vzpostavitev gradbišča. Cestninska postaja je bila sicer v uporabi vse od leta 1985. Pogodbeni rok za dokončanje del se izteče v 2. polovici julija, do takrat bodo lahko uporabniki peljali po dveh zoženih vozna pasova v vsako smer. Zastoji zato ne bi smeli biti večji kot so bili doslej na območju večjih cestninskih postaj, se jim pa v celoti pri najbolj gostem prometu – torej poleti – ne bo mogoče izogniti, pravijo na Darsu. Več o tem, katera dela trenutno potekajo na Torovem, pa Matic Poznič, vodja oddelka za obnove na Darsu.

Odstranjena je nadstrešnica na obeh delih postaje, po sredini trenutno teče promet, tako da z rušitvijo na tem območju še ne moremo nadaljevati. Potekajo groba rušitvena dela cestninskih otokov – območij, kjer so bile prej postavljene cestninske hišice, vzporedno pa pred in za cestninsko postajo teče še priprava za zaviralne in pospeševalne pasove, ki bodo namenjeni kontrolni točki. Izvajalec se že pripravlja, da bo takoj, ko bo rušitvenih del konec, pričel z izgradnjo nove voziščne konstrukcije, kamor se bo prestavil promet.

Na Torovem je investicijska vrednost del dobre 3 milijone evrov, v pogodbo pa je vključena tudi obnova avtocestnega odseka med cestninsko postajo Torovo in priključkom Vodice, tam bodo preplastili oziroma nadgradili kilometer in pol vozišča, ta rekonstrukcija bo stala dodatnih 600.000€. Sicer pa bo odstranitev oziroma preureditev vseh 34ih cestninskih postaj znašala približno 45 milijonov evrov, ob tem pa na Darsu poudarjajo, da vsa javna naročila še niso končana, zadnja bodo predvidoma objavljena jeseni. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic dodaja, da so na Darsu takoj po 1. aprilu, ko so uvedli novi sistem elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, podpisali gradbeno pogodbo za preureditev cestninskih postaj. Oba projekta sta med seboj tesno povezana in se tudi financirata iz istega vira.

Oba projekta se financirata iz kredita Evropske investicijske banke v višini 51 milijonov evrov. Pri kreditu je porok Evropska unija oz. evropski sklad za strateške naložbe, t.i. “Junckerjev sklad”. Gre za prvi infrastrukturni projekt v Sloveniji, ki se financira s kreditom, katerega porok je evropski sklad za strateške naložbe. Obenem je to tudi prvi Darsov kredit, ki nima poroštva države, ampak poroštvo EU.

Dela sicer trenutno potekajo še na cestninskih postajah Log in Razdrto, takoj po koncu del na Razdrtem bo na vrsti cestninska postaja Postojna, kjer bo urejen tudi obvoz. Z začetkom počitnic pa se dela nadaljujejo tudi na stranskih cestninskih postajah Unec, Logatec in Vrhnika. Na Darsu napovedujejo, da se bodo v 2. polovici leta lotili še preureditve cestninskih postaj na Štajerskem in Dolenjskem, jeseni pa so predvideni tudi razpisi za cestninske postaje, ki bodo preurejene prihodnje leto. Če bo vse potekalo skladno s terminskim planom in ne bo pritožb, bodo vsa območja preurejena do konca leta 2019.

Jure Čepin