Zveza potrošnikov začela kampanjo »Prevara«

foto: rtvslo.si/Reuters

Pred skoraj natanko dvema letoma je Volkswagen priznal, da je zavajal potrošnike, ko je v več kot 11 milijonov dizelskih avtomobilov namestil napravo za prirejanje delovanja motorja med merjenjem izpustov. Kljub ugotovljeni prevari Volkswagen zavrača plačilo odškodnine evropskim potrošnikom, v nasprotju z ZDA, kjer je državi in potrošnikom že izplačal 15 milijard ameriških dolarjev. Na zvezi potrošnikov so se povezali z nekaterimi drugimi evropskimi potrošniškimi organizacijami in začeli kampanjo »Prevara«, katere cilj je izterjava odškodnine na sodišču za prizadete lastnike avtomobilov.

Na zvezi potrošnikov pravijo, da so si potrošniške organizacije pod okriljem krovne Evropske organizacije ves čas od razkritja prevare prizadevale za to, da bi Volkswagen odgovarjal za svoja ravnanja in potrošnikom izplačal odškodnino. Potrošniške organizacije iz Italije, Belgije, Španije in Portugalske so že lani začele vlagati kolektivne tožbe proti Volkswagnu, slovenska zakonodaja pa kolektivnih tožb za zdaj še ne omogoča. Zveza potrošnikov se je zato odločila za kampanjo, poimenovano Prevara, v kateri sodelujejo še potrošniške organizacije iz Švice, Slovaške in Litve.

Sodelovanje v kampanji je za lastnike avtomobilov brez tveganja, ti s prijavo ne prevzemajo nikakršnega tveganja, prav tako jim ne bo treba plačati stroškov odvetnikov ali sodnih taks, v primeru, da bodo zahtevki zavrnjeni. Na spletnem mestu se zainteresirani potrošniki registrirajo in predložijo dokumentacijo, da so lastniki prizadetih avtomobilov. Večina lastnikov prizadetih avtomobilov je do danes že prejela vabilo na vpoklic, kar je tudi glavni dokaz, da z vozilom ni vse v redu, pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov.

Kampanja poteka v sodelovanju z nemško podružnico ameriške odvetniške hiše Hausfeld, ki je sodelovala tudi pri tožbi proti Volkswagnu v Združenih državah. Stroške bo v primeru negativnega izida pokril sklad Burford German Funding, ki ima tvegan kapital za tovrstne tožbe, je pa postavil pogoj, da Zveza potrošnikov do konca oktobra zbere 1000 prijav. Zahtevek je sicer povračilo celotne kupnine za avto, izhodišče pa je neveljavna homologacija. In še to – tožili bodo pred nemškim sodiščem, ker je šlo za namerno zlorabo avtomobilske tovarne. V Sloveniji bi morali tako tožiti slovenskega prodajalca, ki pa z afero nima nič, še dodajajo na Zvezi potrošnikov.