V osnovnih šolah je v izobraževalnem procesu še vedno prisotno veliko spolnih stereotipov, ki se kažejo tako v odkritem kot prikritem kurikulumu. V ta namen je nastal projekt imenovan Stella, ki prinaša izboljšanje in prenos dobrih praks na področju vključevanja spolov na področju Slovenije in Srbije.

Spolni stereotipi v osnovnošolskem izobraževanju

Vsi smo najbrž že kdaj slišali, da so deklice mirne, tihe in pridne, fantje pa so pač fantje, bolj živahni in neubogljivi. Mnogi se še vedno strinjajo, da so modra oblačila rezervirana za dečke in rožnata za deklice. Slišimo lahko tudi, da se za punce marsikaj ne spodobi, medtem ko se fantom pri nezaželenem vedenju pogosto "pogleda skozi prste". Tudi obisk trgovine z igračami, kjer obstajajo ločene police z igračami za deklice in tistimi za dečke, nam hitro razkrije kako trdovratni so spolni stereotipi. Kot zanimivost povejmo, da so recimo oktobra lani, v Kaliforniji, sprejeli zakon o spolno nevtralnih oddelkih v trgovinah z igračami, saj se zavedajo škodljivih dolgoročnih posledic delovanja spolnih stereotipov. Slednji pa pri nas žal niso prisotni le v trgovinah z igračami, temveč celo v slovenskem osnovnošolskem izobraževanju. V ta namen je nastal projekt imenovan Stella, ki prinaša izboljšanje in prenos dobrih praks na področju vključevanja spolov na področju Slovenije in Srbije. Interaktivno orodje za otroke, starše in pedagoško osebje je dostopno na www.project-stella.eu.

Tita Mayer