Kako naj si razlagamo grožnje in fizične napade na strokovnjake, ki v javnosti nastopajo v povezavi z epidemijo? Kako naj se odzovemo na nestrpnost? O izkušnjah zadravstvenih delavcev, ki vse pogosteje doživljajo predvsem verbalne napade, pripoveduje predsednica Zbornice zdravstvene in babiške nege Monika Ažman. O vzrokih za te pojave in možnih rešitvah pa razmišlja klinični psiholog dr. Aleksander Zadel. Sogovornika se strinjata, da je strpnost najboljši odziv na nestrpnost.

Kako naj si razlagamo grožnje in fizične napade na strokovnjake, ki v javnosti nastopajo v povezavi z epidemijo? Kako naj se odzovemo na nestrpnost?

Verjetno ni nič neobičajnega, da smo v časih, kakršnih še nismo imeli, prestrašeni, razdvojeni in negotovi. Bi lahko bila naša nestrpnost posledica strahu, ki nekatere spodbudi, da se obnašajo agresivneje? Smo res vse bolj razdvojeni? Psiholog dr. Aleksander Zadel poudarja, da toliko, kolikor je ljudi, toliko je zapletov in hkrati rešitev.

"Ker nimamo družbenega čuta, da bi se podredili skupnemu dobremu, nimamo notranje potrebe, da bi se podredili temu skupnemu dobremu, pride do kaosa in tega družba ne zmore. Potrebujemo univerzalne dogovore, kot so biti nenasilen, strpna komunikacija, vztrajanje v redu, česar pa, žal, v teh trenutkih ne zmoremo."

Zdravstveni delavci, zdravniki in strokovnjaki, ki se v času epidemije izpostavljajo s svojim mnenjem, so deležni vse hujših pritiskov in napadov. Da je nezadovoljstvo ljudi vse večje, opažajo tudi zdravstveni delavci. Monika Ažman, predsednica zbornice zdravstvene in babiške nege, poudarja, da so izkušnje zelo različne.

"Gre za neposredno komunikacijo bolnikov z zdravstvenim osebjem. Največ nezadovoljstva in nemira opažamo na triažnih točkah na primarni ravni v zdravstvenih domovih, podobno je tudi v bolnišnicah. Vse več nazadovoljstva je tudi na vstopnih točkah za testiranje in pri ljudeh, ki morajo za obisk svojcev v domovih za starejše izpoljnjevati enega od pogojev PCT.

Kako pa se lahko odzovemo na nestrpnost? Sogovornika se strinjata, da je najboljši odziv strpnost. Največ lahko naredimo z upoštevanjem priporočil in spoštovanjem ukrepov, ki jih predlaga stroka, poudarja Monika Ažman.

"To bi bila naša največja prošnja, da smo drug do drugega strpni in nam bo vsem laže."

Strpen odziv je najboljši, opozarja tudi dr. Aleksander Zadel. To velja tudi v časih in za okolja, ko imamo občutek, da vsak z dvema minutama časa lahko govori v medijih in žali, je grob, aroganten ali pa se tako vede v čakalnici zdravstvenga doma, pravi.

"Nam tega ni treba tako početi. Moramo pokazati, da nas je veliko, ki hočemo strpen dialog, in veliko takih, ki hočemo spoštljive odnose, v katerih se dobro počutimo in lahko konstruktivno rešujemo izzive, pred katerimi smo danes kot posamezniki ali kot družba."

Mateja Železnikar