Lokalni čas

Ali lahko skokoviti rasti posoškega turizma infrastruktura sploh še sledi?

V Lokalni čas se oglaša dopisnica Mariša Bizjak

river-gf3d9382dd_1920
foto: Pixabay

Že lani so se boni izkazali za dobro podporo posoškemu turizmu, tudi delež slovenskih gostov, ki so bili navadno v manjšini, se je povečal na približno polovico. Kot je povedal direktor zavoda za turizem Dolina Soče Vilijam Kvalič, natančnih številk za letos še nimajo, a pravzaprav pričakujejo rezultate na ravni rekordnega leta 2019, ko so imeli 850.000 prenočitev.

A po tej skokoviti rasti turizma se postavlja vprašanje, ali infrastruktura sploh lahko še sledi dovolj hitro? Težko, odgovarja naša dopisnica Mariša Bizjak:

Že na lokalni ravni – če pogledamo Bovec – ni večjih trgovin, to naj bi se sicer z gradnjo večjega centra, ki pa se zamika, spremenilo. Večkrat se zgodi, da so prazni bankomati, zaprli so edino banko v Bovcu, svojevrsten izziv so nesreče in zdravstvena oskrba. Vse tri občine se sicer trudijo – počasi urejajo parkirišča, skrbijo za sezonske prevoze do najbolj obiskanih točk in podobno, ampak včasih se zdi, da vse skupaj prehiteva …

Bo pa v prihodnjih letih v Posočju odprtih več gradbišč. Kmalu bo direkcija za infrastrukturo začela gradnjo tolminske obvoznice, v naslednjih letih sledijo še volčanska in na Mostu na Soči; že dalj časa traja obnova ceste v Podbrdu v Baški grapi, obnovljena bo cesta iz Nove Gorice proti Tolminu, začenjajo pa se že dela iz Kobarida proti Bovcu. To bo izjemno zahtevna rekonstrukcija z gradnjo 80-metrskega viadukta, zaradi česar bo glavna prometna žila dalj časa zaprta, enosmerni obvoz za osebna vozila pa bo potekal po obnovljeni in asfaltirani mulatjeri iz prve svetovne vojne ob Soči. To bo spet verjetno velik izziv prav v času turistične sezone.