Črni petek je ameriški izum in potencira našo željo po nakupovanju, ki je problematična sama po sebi, ko si želimo stvari, ki jih ne potrebujemo.
Breda Luthar, Boštjan Okorn in avtorica Eva Lipovšek.

Črni petek je ameriški izum in potencira našo željo po nakupovanju, ki je problematična sama po sebi, ko si želimo stvari, ki jih ne potrebujemo.

Črni petek kupcem ponuja velike popuste, a strokovnjaki opozarjajo, da so ti včasih samo navidezni. Britanski raziskovalci so namreč ugotovili, da je več kot 99 odstotkov navidezno izjemnih ponudb Črnega petka enakih ali celo bolj ugodnih v drugih obdobjih. Črni petek je ameriški izum in potencira našo željo po nakupovanju, ki je problematična sama po sebi, ko si želimo stvari, ki jih ne potrebujemo. Živimo v družbi potencialnih želja, v epidemiji pa je tudi dom postal prostor potrošnje. O fenomenu črnega petka smo se pogovarjali s profesorico Bredo Luthar s Fakultete za družbene vede. Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov pa nam je predstavil raziskavo angleških raziskovalcev o črnem petku. Ti so med spremljanjem cen več tisoč izdelkov ugotovili, da je več kot 99 odstotkov navidezno izjemnih ponudb črnega petka enakih ali celo bolj ugodnih v drugih obdobjih. Nekaj let nazaj je raziskava razkrila nižji delež, in sicer 60 odstotni. Več Eva Lipovšek v pogovoru na Prvem.

Eva Lipovšek