Med štirimi stenami

Prisluhnem ti! - nov SOS telefon

Strokovna pomoč in razbremenilni pogovor za vse, ki se znajdejo v čustveni stiski 031 50 60 50.

TELEFON V ČUSTVENI STISKI (1)
foto: Psihološka svetovalnica Sigmund Freud University Ljubljana.

Ljudje se pogosto znajdemo v situaciji, ki od nas zahteva spremembo. Čeprav so spremembe del življenja, nam v določenem obdobju lahko povzročijo stisko in zato doživljamo skrbi, nemoč in stres. Stiska se lahko še poveča, če pravočasno ne poiščemo ustrezne podpore. Pogosto pomaga, da se o njej pogovorimo s svojci, partnerjem ali prijatelji, včasih pa se je dobro obrniti na strokovno pomoč. Telefon v čustveni stiski »Prisluhnem ti« na telefonski številki 031 50 60 50 je projekt Psihološke svetovalnice Univerze Sigmunda Freuda z Dunaja, podružnice v Ljubljani. Namenjen je otrokom, mladostnikom, študentom, odraslim in starejšim. Kdaj je treba poiskati strokovno pomoč, kako pomemben je razbremenilni pogovor za posameznika v stiski in kakšno pomoč lahko pričakujejo na telefonu »Prisluhnem ti«? Gostja oddaje je bila psihologinja, zakonska in družinska psihoterapevtka in supervizorka doc. dr. Andreja Poljanec.

O tem, zakaj nekateri posamezniki v čustveni stiski tako težko poiščejo pomoč ali pokličejo po telefonu v duševni stiski je doc. dr. Andreja Poljanec povedala:

"Če si se kot otrok ali mladostnik moral naučiti, da ko si zajokal ali če si komu težil – kar je za otroka naravno, in si doživel, da so se ti drugi posmehovali, so bili brezbrižni do te tvoje stiske ali da so te prezrli, si se na žalost naučil, da je veliko bolj pametno, da stisko zadržiš zase. In pogosto v mladosti in odraslosti imajo prav ti posamezniki največje težave pri klicanju drugih za pomoč. Zato, ker so se iz izkušenj naučili, da to ni pametno. In to je tisto, kar bi si želeli, da se te mite, ki so napačni razbija in da se na neki način začenja v družbi razumeti, da je to nekaj lepega, če pokličeš. Tudi tisti, ki se tam oglasi, da te je vesel. Vesel tvojega poguma, da si ga poklical in da boš skupaj predebatiral, se začutil in našel smernice, kako se boš lažje pomiril."