Dopisnik Jože Žura v luči prihajajočega Evropskega Tedna mobilnosti poroča o ukrepih v nekaterih dolenjskih mestih, kjer avtomobilsko pločevino tudi s parkirnimi režimi iztiskajo iz mestnih jeder. Občine pospešeno gradijo tudi kolesarske poti oz. nove brvi ter mostove, namenjene pešcem in kolesarjem.

O pospešeni graditvi kolesarskih poti in izrivanju pločevine iz dolenjskih mestnih jeder

Dopisnik Jože Žura v luči prihajajočega evropskega tedna mobilnosti poroča o ukrepih v nekaterih dolenjskih mestih, v katerih avtomobilsko pločevino tudi s parkirnimi režimi iztiskajo iz mestnih jeder. Občine pospešeno gradijo tudi kolesarske poti oziroma nove brvi ter mostove, namenjene pešcem in kolesarjem.

"Kolesarske poti v Novem mestu še niso sklenjene, največja ovira so premostitve čez reko Krko, saj obstoječi ožji mostovi ne omogočajo dodatnih umestitev kolesarskih poti. V nekaj letih pa bo v dolenjski prestolnici zgrajenih več brvi za kolesarje in pešce čez reko Krko. Prva brv oziroma 120 metrov dolg most v Irči vasi naj bi bil zgrajen že prihodnjo jesen, njegova posebnost bo, da bo brez podpornih stebrov v reki in bo kot takšen referenčen daleč naokoli, zasnoval pa ga je avtor mostu na Pelješac arhitekt Marjan Pipenbaher, ki je avtor kar treh novih mostov v Novem mestu."

Zakaj taka odločitev?

"Zato, da se ne posega v rečno strugo, saj je v reki bogat ribji živelj in ko se ribe drstijo, se pač ne sme posegati v reko. To je kar nekaj mesev na leto in takrat gradbinci težko lovijo roke. Če malo zamudijo oziroma so kakšne dodatne težave, se potem to zamakne recimo iz jeseni na spomlad in to je kar velika zamuda."

 

 

Darja Pograjc, Jože Žura