Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij (CNVOS) je krovna mreža slovenskih nevladnih organizacij pri nas. Združujejo več kot 1400 različnih zvez in posameznih društev, zavodov in ustanov. S svojim znanjem in izkušnjami, s strokovnjaki s področij zagovorništva, prava, vodenja projektov, financ in komuniciranja slovenskemu nevladnemu sektorju zagotavljajo celostno in profesionalno strokovno podporo, razvijajo potenciale sektorja in spodbujamo kreativno in kritično miselnost. V teku je eden večjih razpisov, ki spodbuja tudi delo z Romi in predvsem romske organizacije. Osnovno šolo Tišina v letošnjem šolskem letu obiskuje 28 romskih učencev, v vrtec Plavček pri OŠ Tišina pa je vključenih 6 romskih otrok, vsi prihajajo iz bližnjega romskega naselja Vanča vas-Borejci. Preverili smo kako uspešni so bili to leto romski učenci in v katere srednješolske programe so se vpisali.

"Želeli bi si, da bi Romi prijavljali teme, ki jih do sedaj v Sloveniji še nismo zaznali, da bi bili še bolj inovativni", izpostavlja Tina Divjak iz krovne mreže slovenskih nevladnih organizacij.

V tokratni oddaji smo kar nekaj časa namenili razpisu, ki ga je razpisal Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij. Del sredstev je namenjenih tudi programom za Rome. Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij je krovna mreža slovenskih nevladnih organizacij pri nas. Združujejo več kot 1400 različnih zvez in posameznih društev, zavodov in ustanov. S svojim znanjem in izkušnjami, s strokovnjaki s področij zagovorništva, prava, vodenja projektov, financ in komuniciranja slovenskemu nevladnemu sektorju zagotavljajo celostno in profesionalno strokovno podporo, razvijajo potenciale sektorja in spodbujamo kreativno in kritično miselnost.

»V delu razpisa, ki zadeva delo za ranljive skupine, si želimo, da prijavitelji mislijo predvsem na to, da za ranljive skupine, med katere spadajo tudi Romi, moramo delati skupaj s pripadniki te skupine. Ravno to je mišljeno, ko govorimo o opolnomočenju. Tako pričakujemo, da v kolikor se bodo izvajali programi za Rome, da jih izvajajo skupaj z njimi«, je izpostavila vodja zagovorništva na centru, Tina Divjak.

Odpravili smo se še na osnovno šolo Tišina, ki jo v letošnjem šolskem letu obiskuje 28 romskih učencev, v vrtec Plavček pri OŠ Tišina pa je vključenih 6 romskih otrok, vsi prihajajo iz bližnjega romskega naselja Vanča vas-Borejci. Preverili smo kako uspešni so bili to leto romski učenci in v katere srednješolske programe so se vpisali.

»Na šoli si prizadevamo upoštevati in zadovoljiti interese otrok, razvijati učenčeve delovne navade in v sodelovanju s starši mladostnike pripraviti za čim uspešnejšo vključitev v okolje. Učencem nudimo različne oblike pomoči«, pravi pomočnica ravnatelja na OŠ Tišina, Hema Hanc.

Sandi Horvat