Večina potrošnikov se za spletni nakup odloči zaradi priročne dostave na dom in prihranka časa; nakup opravijo iz udobja domačega naslanjača in se izognejo fizičnemu naporu pri prenašanju večjih količin živil. Prednosti spletnega nakupovanja odkriva vse več potrošnikov, mnogi so ga prvič preizkusili med epidemijo, ko je nakupovanje v klasičnih trgovinah postalo precej neprijetno, pravi Nika Kremić z Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave.

Primerjava spletnih trgovcev z živili

Večina potrošnikov se za spletni nakup odloči zaradi priročne dostave na dom in prihranka časa; nakup opravijo iz udobja domačega naslanjača in se izognejo fizičnemu naporu pri prenašanju večjih količin živil. Prednosti spletnega nakupovanja odkriva vse več potrošnikov, mnogi so ga prvič preizkusili med epidemijo, ko je nakupovanje v klasičnih trgovinah postalo precej neprijetno, pravi Nika Kremić z Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave.

V pregled smo vključili sedem spletnih trgovin, kjer potrošniki najpogosteje nakupujejo. Zanimala nas je uporabniška izkušnja, dostopnost pomembnih informacij, ki jih potrebujemo pred nakupom, hitrost in čas dostave, omejitve glede minimalnega naročila in podobno.

Prav vse spletne trgovine so pregledne, omogočajo preprosto naročanje in hitri pregled košarice. Pogosto je mogoče oblikovati tudi nakupovalni seznam, potrošnikom pa so na voljo dodatne vsebine za pomoč v obliki video nasvetov, vprašanj in odgovorov ter aplikacij za komunikacijo s ponudniki. Imajo pa spletne trgovine eno pomanjkljivost v primerjavi s fizičnimi.

Za razliko od fizičnih trgovin je ponudba na spletu nekoliko omejena, še posebej pri svežih izdelkih - mesu, sadju in zelenjavi. Tudi pasterizirano mleko zelo težko dobite, še posebej pri grosističnih prodajalnah, kjer so tudi količine živil večje, morda neobičajne za gospodinjstva, npr. dva kilograma in pol graha ali pa kilogram hrenovk.

 

 

Jure Čepin