Potem ko se je v javnosti širila razprava o seznamu priporočenega domačega branja za osnovnošolce v posodobljenem učnem načrtu za slovenščino – razlog zanjo je bil Dnevnik Ane Frank – se je kot podpora branju tega znamenitega besedila globoke etične sporočilnosti in literarnega dokumenta obdobja temne plati zgodovine, rodila civilna pobuda o branju odlomkov, ki so v t. i. Živi knjigi zbrani v verigo posnetkov na kanalu You tube. Dnevnik Ane Frank je bil namreč tako kot številne druge knjige z univerzalno pomembnimi, bistvenimi vsebinami že pred časom umaknjen. Vendar ne zato, ker bi ga s seznama črtali, pač pa zato, ker učni načrt ne predvideva več nekdanjega seznama priporočenih knjižnih naslovov. Zato je tudi veliko nejasnosti, povezanih s priporočenimi izbirnimi knjižnimi vsebinami, domačim in obveznim branjem.

Kaj se je zgodilo z nekdanjimi priporočilnimi seznami za domače branje in kako zbrati najboljše iz nacionalne in svetovne zakladnice?

Potem ko se je v javnosti širila razprava o seznamu priporočenega domačega branja za osnovnošolce v posodobljenem učnem načrtu za slovenščino – razlog zanjo je bil Dnevnik Ane Frank –, se je kot podpora branju tega znamenitega besedila globoke etične sporočilnosti in literarnega dokumenta obdobja temne plati zgodovine rodila civilna pobuda o branju odlomkov, ki so v t. i. Živi knjigi zbrani v verigo posnetkov na kanalu Youtube. Dnevnik Ane Frank je bil namreč tako kot številne druge knjige z univerzalno pomembnimi, bistvenimi vsebinami že pred časom umaknjen. Vendar ne zato, ker bi ga s seznama črtali, pač pa zato, ker učni načrt ne predvideva več nekdanjega seznama priporočenih knjižnih naslovov. Zato je tudi veliko nejasnosti, povezanih s priporočenimi izbirnimi knjižnimi vsebinami, domačim in obveznim branjem:

– dr. Boža Krakar Vogel, zaslužna profesorica za didaktiko književnosti na Filozofski fakulteti v Ljubljani, ki je tudi članica predmetne skupine za slovenščino pri Zavodu RS za šolstvo:

Ostalo je samo še štiri ali pet zares obveznih besedil avtorjev, kot so Prešeren, Vodnik, Menart, Grafenauer za 8. razred. Ne vem, ali je v katero izmed beril uvrščem Dnevnik Ane Frank, kar pa seveda ni odvisno od učnega načrta, ker učni načrt pušča proste roke. Podpiram branje knjige Dnevnik Ane Frank iz različnih razlogov, sama pa se bom tudi zavzemala, da takšna besedila uvrstijo na priporočen seznam.

– dr. Igor Saksida, slovenski literarni zgodovinar, ki se strokovno ukvarja predvsem s slovensko mladinsko književnostjo, sicer redni profesor za slovensko književnost na Pedagoški fakulteti v Ljubljani:

Književnost v šole vstopa prek kakovostnih beril in avtorji kakovostnih beril se natančno zavedajo, da je otroke treba seznanjati s t. i. literarnim kanonom in ta vrsta se v berilih najde. Jaz zagovarjam raznovrstnost. Književnost je čudovito lep mozaik različnih sporočil. Tako da izhajam iz temeljne predpostavke, iz zaupanja učiteljem, ki so navsezadnje strokovno kompetentni bralci.

– Nives Mohorčič Lipanje, učiteljica slovenščine na osnovni šoli Srečka Kosovela v Sežani:

Pri nas smo te priporočilne sezname vedno jemali kot priporočilne. Sicer pa so seznam knjig, ki so jih otroci prebrali doma, učiteljice sestavile same. Izhajale smo iz izkušenj, upoštevajoč izbire učencev in vključujoč standarde in cilje v učnem načrtu.

– dr. Dragica Haramija, redna profesorica na Pedagoški fakulteti v Mariboru, njeno osrednje raziskovalno in umetniško področje je literarna zgodovina slovenske otroške in mladinske književnosti. Napisala je tudi delo Holokavst skozi otroške oči:

Magda Tušar