Kar polovica od 10 najbolj prodajanih avtomobilov z vozniki prek izbirnikov na armaturni plošči ne komunicira v slovenščini. Evropska zakonodaja zahteva navodila za uporabo v jeziku potrošnika za vsako baterijo, ki je na trgu, to pa ni obvezno za jezik izbirnikov v elektronskih napravah, telefonih in celo v avtomobilih. Nedavno so na to opozorili pri AMZS in se zavzeli za spremembe na tem področju. Na cesti sta namreč varnost in s tem slovenščina v izbirnikih na armaturnih ploščah avtomobilov veliko bolj pomembni kot v mobilnem telefonu.

Kar polovica od desetih najbolj prodajanih avtomobilov na slovenskem trgu ne govori slovensko.

Kar polovica od 10 najbolj prodajanih avtomobilov z vozniki prek izbirnikov na armaturni plošči ne komunicira v slovenščini. Evropska zakonodaja zahteva navodila za uporabo v jeziku potrošnika za vsako baterijo, ki je na trgu, to pa ni obvezno za jezik izbirnikov v elektronskih napravah, telefonih in celo v avtomobilih. Nedavno so na to opozorili pri AMZS in se zavzeli za spremembe na tem področju. Na cesti sta namreč varnost in s tem slovenščina v izbirnikih na armaturnih ploščah avtomobilov veliko bolj pomembni kot v mobilnem telefonu.

Blaž Poženel (AMZS): Kljub temu, da Slovenci sodimo v zgornjo četrtino narodov EU po znanju tujih jezikov, je anketa pokazala, da si kar 91% voznikov želi, da bi imeli avtomobili, ki jih vozijo, izbirnike v slovenščini.

Kot so ugotovili pri AMZS, slovensko razumejo avtomobili znamk Volkswagen, Renault in Škoda na prvih treh mestih, avtomobili znamk Hyundai in Peugeot na četrtem in petem mestu ne znajo slovensko, Dacia na šestem mestu razume slovensko, Kia na sedmem mestu pa ne. Nissan na 8. mestu najbolje prodajanih avtomobilskih znamk razume slovensko, avtomobili znamk Citroen in Toyota na devetem in desetem mestu pa ne razumejo slovenščine.

Boštjan Okorn (ZPS): Videti je, da ni nobenega pravila, po katerem bi lahko uganili, kateri avtomobili govorijo slovensko in kateri ne. Slovensko govori čisto butična znamka avtomobila, ki je v Sloveniji prodajo le za vzorec, po drugi strani pa jih med desetimi najbolj prodajanimi znamkami kar pet ne govori slovensko. To pomeni, da ni denar tisti, ki predstavlja problem.

 

 

 

 

Cirila Štuber