Veste, kaj jeste?

Potrebe po vnosu cinka so lahko večje pri vegetarijancih in veganih

Mineral, ki je pomemben za rast in razvoj, imunski sistem ter nekatere druge funkcije

delicious-1835848_1920
foto: Pexels

Pomembnost cinka za človeka je bila odkrita relativno pozno, šele leta 1961, ko so prvič poročali o pomanjkanju cinka zaradi uživanja hrane z visoko vsebnostjo fitatov in simptomih pomanjkanja, kot so: nenormalnosti na koži, psihične spremembe, huda anemija in zaviranje rasti. Danes vemo, pove prof. dr. Lucija Peterlin Mašič, mag. farm. iz Fakultete za farmacijo Univerze v Ljubljani, da ima cink v telesu številne funkcije.

"Cink je zelo pomemben pri rasti in razvoju organizma, ima vlogo pri delovanju imunskega sistema, torej pri naši odpornosti na infekcije, pomemben pa je tudi pri nevroloških, endokrinih, skeletnih in reprodukcijskih funkcijah."

Največ cinka je v ostrigah, med bogatejše vire uvrščamo tudi meso, predvsem rdeče, morske sadeže, jajca, tudi mleko in mlečne izdelke ter oreščke in stročnice. Pri živilih rastlinskega izvora je potrebna previdnost, ker absorpcijo cinka motijo fitati. Njihovo vsebnost lahko zmanjšamo tako, da semena namakamo, kalimo oziroma fermentiramo.