Med okrevanjem in oklevanjem naslavljamo prispevek, ki govori o gospodarskem odboju na eni in zamudah z izgradnjo največjega infrastrukturnega projekta v državi na drugi strani

Med okrevanjem in oklevanjem naslavljamo prispevek, ki govori o gospodarskem odboju na eni in zamudah z izgradnjo največjega infrastrukturnega projekta v državi na drugi strani

V začetku tedna smo, kot pričakovano, izvedeli, da je Slovenija v epidemiji zabeležila tehnično recesijo, v drugem četrtletju je bila ta kar globoka, saj se je bruto domači proizvod zmanjšal za 13% glede na enako obdobje lani. Ustavili so se domača poraba, proizvodnja in naložbe. Zdaj so obeti že nekoliko boljši. Vendar marsikje niti drugo leto ne pričakujejo predkriznih ravni.

Zlasti velika slovenska podjetja iz industrijske proizvodnje upajo, da jih bodo na gladini držala tudi evropska sredstva. Ta naj bi v obdobju do 2026 izdatno podpirala naložbe za preobrazbo v zeleno in digitalno gospodarstvo.

Med naložbami bodo tudi železnice. Največja med njimi je proga Divača Koper, znana kot drugi tir, ki se šele gradi. Ekonomista Igor Masten in Aleš Groznik sta ta teden predstavila izsledke analize o tveganjih neizgradnje drugega tira na gospodarstvo.

Na podjetje 2TDK so se usuli še večji pritiski kot doslej: najprej covid, nato zakonodajne spremembe glede investicij in pričakovanja, da bo 2TDK razpis za gradnjo proge Divača Koper v dveh odsekih kar razveljavil in se s tem otresel tujih gradbenih ponudnikov. Če se projekt zaradi pritiskov in pritožb časovno zavleče, bodo v okolici zgrajene vse večje hitrejše železnice.

O okrevanju gospodarstva in drugem tiru tokrat Tibor Šimonka (SIJ), Blaž Miklavčič (GH Holding) in Igor Masten (EF LJ). Prispevek je pripravila Maja Derčar

Maja Derčar