"Sintesajzer", čudne frizure, kasete, videospoti in največ hitov, ki jih je kadarkoli ustvarila glasbena industrija

Kaj se je v 80-ih letih dogajalo z glasbo, da jo radijske postaje še štirideset let pozneje predvajajo v takšnem obsegu in da je del glasbene opreme vsake resne zabave? In predvsem, zakaj vzbuja močno nostalgijo? Po besedah Žige Valetiča, tudi avtorja knjige “80ta: desetletje mladih”, se odgovor ne skriva le v tistem (drugačnem) času, temveč v melodiki skladb:

“V 80-ih je prevladaovala t.i. hitovska struktura pesmi – kitica, kitica, refren in ponavljanje refrena. In melodije ostanejo. In bodo ostale.”

K novim melodijam in predvsem novim zvokom je pripomogla tudi (takrat) nova tehnologija: ritem mašine in skoraj obvezen element – sintetizator. Slovenski glasbeni prostor je sledil zahodu. Še več, jugoslovanska scena je bila po nekaterih ocenah celo tretja najbolj raznovrstna popularno-glasbena scena na svetu. Veliko ime 80-ih je bila zasedba Videosex. Jugoslovanski tisk jih je takrat opeval kot “rešitelje slovenskega popa”.

“Mi smo bili prvi band, ki je takrat ustvarjal tehno-elektro pop glasbo. V Jugoslaviji so bili poleg nas verjetno edini še Denis & Denis. Sicer je bilo v Sloveniji veliko pop glasbe, ampak to je bil bolj ljudski pop.” – Anja Rupel

Glasba v 80-ih ni več predstavljala uporništva, postala je del vsakdana. In glasbo se je začelo tudi gledati.

Nadia Petauer