Velikonočni prazniki so bili v turizmu barometer, ki je kazal, v katero smer bo šla turistična sezona. Letos ni tako, neznank je tudi glede prihodnosti te panoge veliko. Med glavne slovenske turistične destinacije sodita Ljubljana in Postojnska jama, ki bosta zaradi epidemije novega koronavirusa in posledic le-te utrpeli veliko škodo. O tej in o načrtih a prihodnost smo govorili z Marjanom Batageljem, prvim možem Postojnske jame, in mag. Petro Stušek, direktorico JZ Turizem Ljubljana.

Kako je pandemija prizadela turizem v Ljubljani in Postojnski jami?

Velikonočni prazniki so bili v turizmu barometer, ki je kazal, v katero smer bo šla turistična sezona. Letos ni tako, neznank je tudi glede prihodnosti te panoge veliko. Med glavne slovenske turistične destinacije sodita Ljubljana in Postojnska jama, ki bosta zaradi epidemije novega koronavirusa in posledic le-te utrpeli veliko škodo.

Prvi mož Postojnske jame Marjan Batagelj te dni preživlja v samoizolaciji v svojem hotelu na Jezerskem. Ta je zaprt, tako kot vse turistične zmogljivosti, ki sodijo pod okrilje družbe Postojnska jama.

“Po optimističnem scenariju bi lahko letos imeli okoli trideset odstotkov lanskega prometa, po črnem scenariju pa samo deset. Ta izračun je zelo podoben letu 1991, ko je bila osamosvojitvena vojna, in takrat so vse družbe pod okriljem Postojnske jame šle v stečaj.”

Zdaj se to ne bo zgodilo, je prepričan Batagelj, saj so v preteklih letih akumulirali nekaj zaslužka. Prav tako se v teh razmerah niso odločili za odpuščanje delavcev, je pa večina zaposlenih na čakanju. Drugače je pri številnih turističnih ponudnikih v Ljubljani, ki so morali zaposlene odpuščati že ob začetku epidemije. Mag. Petra Stušek, direktorica Javnega zavoda Turizem Ljubljana:

“Ta epidemija je prišla tako nenadno, pravzaprav nepričakovano, da se je bilo nemogoče kvalitetno pripraviti nanjo in nihče ni razmišljal o tako nenadni prekinitvi, kot se je potem dejansko zgodila. To je za nas precej nova in negotova situacija in vsi v turizmu smo zelo prizadeti.”

Seveda vsi turistični ponudniki že razmišljajo, kako naprej (več v pogovoru), oba sogovornika pa se strinjata, da tudi v turizmu po “koroni” nič več ne bo tako, kot je bilo.

Andreja Čokl, Tjaša Škamperle