#(samo)umiritev

Postopno mišično sproščanje

Psihiatrinja in psihoterapevtka Bojana Avguštin Avčin o tehniki, s katero prek napenjanja in sproščanja posameznih mišičnih skupin dosegamo sprostitev

dawn-3358468_1920
foto: Pixel2013

S postopnim telesnim sproščanjem v natančno določenem zaporedju postopoma sproščamo 16 glavnih mišičnih skupin telesa.

“Tehnika se je izkazala kot odlična samopomoč pri stanjih povišane napetosti, saj z njeno pomočjo človek spozna, kako lahko obvlada svoje telesne simptome”

Tokrat nas v svet Samoumiritve pelje psihiatrinja in psihoterapevtka Bojana Avguštin Avčin.

Pri vadbi poskušamo biti pozorni:

(1) Da zavestno stiskanje posameznih mišičnih skupin ne bo ne prešibko ne premočno. Mišice naj bodo napete, vendar ne preobremenjene, napenjamo jih lahko do blagega drhtenja.

(2)  Ko mišice sprostimo se poskušamo ob enakomernem dihanju poskrbite zavedati občutka sproščenosti; temu se posvečajmo vsaj 10-15 sekund

(3)  Vsako vajo ponovimo dvakrat. Naš cilj je naučiti se, kaj je napetost in kaj sproščenost. Zatezanje in sproščenost različnih mišičnih skupin telesa sproži stanje sproščenosti.

Tehnike postopne mišične sprostitve ne izvajajte v primeru, da:

Vam je vadbo odsvetoval zdravnik in/ali strokovnjak s področja duševnega zdravja, ste v položaju, ki zahteva neposredno pozornost, imate zelo povišan krvni tlak, ste pod vplivom drog in/ali alkohola, če izgubljate stik z resničnostjo, med tuširanjem ali kopanjem, plavanjem, neposredno pred in po večji telesni obremenitvi, imate vnetje mišic ali mišične krče.