#(samo)umiritev

Kako lahko s hojo odženemo neprijetna stanja?

Pri tem je dovolj že, če imamo na voljo le nekaj metrov prostora

footsteps-1697220_1920
foto: 3005398

Tudi, če imate v samoizolaciji le nekaj metrov prosotora, je to dovolj, da naredite tokratano vajo, ki jo je pripravil prof. dr. Borut Škodlar.

Ko sedimo ali ležimo, se nas neprijetna stanja prej in močneje lotijo. Hoja pa jih lahko odžene. Čustva v nas, in posebno neprijetna, nas silijo v akcijo. So potencial, da bi se rešili iz napetosti, da bi se zavarovali. Če temu potencialu ne poiščemo kanala, poti za razbremenitev, napetost ostaja. Vsaka telesna aktivnost lahko pripomore k razbremenjevanju napetosti in s tem k umiritvi. Hoja je najpreprostejša med njimi.

Med azijskimi duhovnimi tradicijami – posebno v teravadi in zenu oz. chanu – se je hoja na promer uveljavila kot samostojna meditativna tehnika, ki jo praktikanti izmenjujejo s sedečo meditacijo. 

Zelo se je uveljavila in razširila tudi v psihoterapevtskih pristopih, posebno tistih, ki uporabljajo čuječnost. Dobrodošla je pri ljudeh, ki so nagnjeni k temu, da se jim razvije močna telesna napetost ob tesnobi ali stresu ter pri tistih, ki so nagnjeni k obsesivnemu premlevanju enih in istih mislih. Pri obojih lahko z vadbo čuječe in umirjene hoje dosežemo razbremenitev.