V Sloveniji je 7 vstopnih točk, a le za najbolj nujne primere

Zaradi značilnosti novega koronavirusa so med najbolj ogroženimi skupinami zdravstvenih delavcev prav zobozdravniki. Zato je delo doktorjev dentalne medicine v teh dneh močno okrnjeno in organizirano drugače. Zobne ordinacije ne obratujejo po ustaljenem protokolu, vse nenujne zobozdravstvene storitve so odpovedali. A za nujno zobozdravstveno oskrbo je poskrbljeno v sedmih vstopnih točkah. To so po besedah Jerneja Vreska, dr. den. med., ki je odgovoren za urgentno zobozdravstvo v Zdravstvenem domu Ljubljana, v trenutnih razmerah pa za vzpostavitev in vodenje vstopne točke za Ljubljano: ekstrakcije, hude bolečine, kjer analgetiki ne pomagajo, močne krvavitve, ki se ne ustavijo, hujše poškodbe zob, gnojna vnetja s povišano telesno temperaturo z oteženim požiranjem in dihanjem – torej ko gre za potencialno življenje ogrožajoča stanja. Na vstopno točko pa nas mora napotiti naš izbrani zobozdravnik.

“Zobne ordinacije res ne delujejo kot običajno, a zobozdravniki morajo še vedno biti na svojih delovnih mestih, triažirati paciente telefonsko in jim po potrebi predpisovati medikamentozno terapijo – na primer pacientom, ki potrebujejo neko protibolečinsko zdravilo ali pa antibiotično zdravljenje. Sprejemati morajo tudi klice pacientov, ki imajo eno izmed teh nujnih stanj, in jih po potrebi naročiti na eno od vstopnih točk.”

Vstopne točke namreč delujejo po principu naročanja. Imajo pa dve ambulanti: za tiste, ki so okuženi s koronavirusom ali so v rizični skupini, in za zdrave paciente. V obeh pa zdravstveno osebje dela v posebni zaščitni opremi: v skafandrih, z maskami in rokavicami, kar je po besedah našega sogovornika izredno naporno, a edino zagotavlja, da se različne okužbe ne prenaša z uporabnikov na zdravstveno osebje in obratno. Le tako lahko zagotovijo te osnovne zobozdravstvene potrebe čez celotno obdobje trajanja epidemije.

“Naj na vstopne točke ljudje ne hodijo sami. Njihov izbrani zobozdravnik (ali triažna služba) nas pokliče in mi damo termin, kdaj uporabnik pride k nam.”

 

Špela Šebenik