V obdobju koronavirusne bolezni moramo biti doma, da se bo okužba čim manj širila. Družine zato več časa preživijo skupaj. To je lahko dodana vrednost za družinsko življenje, vendar pa se lahko začnejo tudi nesporazumi in trenja, saj imajo različni družinski člani različne poglede na čas, ki naj bi ga preživeli skupaj, še posebno če je v družini več otrok različne starosti. Kako kakovostno preživeti ta čas in na kakšen način naj starši ustvarijo prijetno družinsko vzdušje, o tem se je Petra Medved pogovarjala s psihologom in specialistom klinične psihologije, očetom štirih otrok, doktorjem Aleksandrom Zadelom.

Kako kakovostno preživeti čas z otroki v času koronavirusne bolezni? Pogovor z dr. Aleksandrom Zadelom.

V obdobju koronavirusne bolezni moramo biti doma, da se bo okužba čim manj širila. Družine zato več časa preživijo skupaj. To je lahko dodana vrednost za družinsko življenje, vendar pa se lahko začnejo tudi nesporazumi in trenja, saj imajo različni družinski člani različne poglede na čas, ki naj bi ga preživeli skupaj, še posebno če je v družini več otrok različne starosti. Kako kakovostno preživeti ta čas in na kakšen način naj starši ustvarijo prijetno družinsko razpoloženje – o tem se je Petra Medved pogovarjala s psihologom in specialistom klinične psihologije, očetom štirih otrok, doktorjem Aleksandrom Zadelom.

Nekateri otroci so lahko zaradi okoliščin tudi razdražljivi in morda naveličani, da se ne smejo družiti z vrstniki. Kako to spremeniti in kako ustvarjalno zaposliti otroka? Na to vprašanje je dr. Aleksander Zadel odgovoril:

»Starši naj se ne bojijo, če otrok reče, da mu je dolgčas. Dolgčas ni problematičen, je osnova in temelj za ustvarjalnost, iznajdljivost, nagajivost – vse tisto, kar pritiče otrokom.«

In kako naj starši ocenijo, kdaj otrok potrebuje njihovo udejstvovanje v igri, neki dejavnosti in kdaj je dobro, da se otrok sam zaposli, da ima tudi čas sam zase in za stvari, ki jih zaradi hitenja in šole običajno ne more narediti?

»Dolgčas ni prekletstvo, dolgčas je priložnost. Ključna stvar je, da starši v dolgčasu otroka ne prepustimo tablici ali telefonu. Torej tisti trenutek, ko se končajo šolske obveznosti, se umakne telefon, se umakne tablica, se umakne računalnik. To, da otrok 15 minut, pol ure gleda v zrak in sitnari, je samo tisti čas, ko bo prej ali slej ugotovil, da vzame nekaj v roke in se začne ob tem zabavati.«

 

Petra Medved