Aktualno

Bolniki imajo pravico do kakovostne, varne in dostopne zdravstvene oskrbe

Bolniki se vse pogosteje obračajo na varuhinjo pacientovih pravic

ukc-ljubljana-medicinske-stestre-bolniki
foto: rtvslo.si / BoBo

Varuhinja pacientovih pravic Duša Hlade Zore že enajsto leto sprejema pritožbe in pohvale pacientov, verjetno tudi zato, ker so bolniki vse bolj osveščeni in informirani. Trenutno so zagotovo zelo pereč problem vse daljše čakalne dobe, kjer paciente jezi predvsem dejstvo, da namesto točnih vidijo večinoma le okvirne termine, ki pa so daleč od datuma, ki ga nato prejmejo po pošti, pojasnjuje varuhinja:

“Čakalne dobe sigurno niso urejene, tukaj se je marsikaj poskušalo, vendar pravih rezultatov še nimamo. Res je, da so nekje boljši rezultati, nekje slabši, kar je dokaz, da se da urediti, če je volja. Saj se rešujejo, vendar se rešujejo predolgo, morda ni prave volje, težko presojam.”

Glede dostopnosti in varnosti zdravil smo v samem evropskem vrhu. Zlasti v lekarnah je zaradi strogega nadzora varnost in sledljivost povsem zagotovljena, priznava Miran Golub iz lekarniške zbornice, večjo težave na tem področju predstavlja spletna prodaja:

“V zadnjih 30 letih ni bilo v Sloveniji niti enega ponarejenega zdravila v redni regularni verigi, problem je … pa ne moreš vedeti, kaj je notri.”

Na slovenskem tržišču je trenutno registriranih več kot 10 tisoč zdravil, od tega jih je okoli 1500 namenjenih izdaji brez recepta. Zlasti pri samozdravljenju je treba biti pozoren na medsebojno delovanje zdravil, zeliščnih pripravkov, prehranskih dopolnil in metod za lajšanje bolečin, saj lahko neprimerna uporaba pripelje tudi do neželenih zapletov.