Pred nami je izgradnja treh velikih infrastrukturnih projektov: Drugi tir, tretja razvojno os in pa seveda Karavanke, kjer smo po dvoletni sagi vendarle prišli do izbranega izvajalca. Drugo cev predora Karavanke bo torej gradila turška družba Džengis, na uradno potrditev in ceno še čakamo, o tem zadnjo besedo reče še nadzorni svet Darsa. Kako pomembno je, kdo bo izvajalec velikih gradbenih projektov, se je Alenka Terlep pogovarjala z ekonomistom z Gospodarske zbornice Bojanom Ivancem ter predsednikom uprave Gradbene Družbe CGP Novo mesto Martinom Gosenico.

Pred nami je izgradnja treh velikih infrastrukturnih projektov: Drugi tir, tretja razvojno os in pa seveda Karavanke, kjer smo po dvoletni sagi vendarle prišli do izbranega izvajalca.

Drugo cev predora Karavanke bo torej gradila turška družba Džengis, na uradno potrditev in ceno še čakamo, o tem zadnjo besedo reče še nadzorni svet Darsa. Kako pomembno je, kdo bo izvajalec velikih gradbenih projektov, se je Alenka Terlep pogovarjala z ekonomistom z Gospodarske zbornice Bojanom Ivancem ter predsednikom uprave Gradbene Družbe CGP Novo mesto Martinom Gosenico.

Gradbeništvo ima pozitivne učinke tudi na druge panoge, dobavitelje in podizvajalce, po mnenju ekonomistov naj bi tudi 20 % cenejši tuji izvajalec ne odtehtal vrste multiplikativnih učinkov, ki bi nastali, če bi gradili domači izvajalci.

Pri nas se torej več kot desetletje oziroma od propada gradbeništva ni gradilo velikih infrastrukturnih objektov, zdaj je končno napočil nov čas, vendar se zdi, da poslov ne bodo dobili naši izvajalci, ne le da nimajo referenc in morajo zato nastopati skupaj v konzorciju s tujci, tudi cena je precej višja, zlasti, ko gre za azijske države, ki znajo ponuditi dampinško ceno, saj si želijo na evrospki trg.

Gradbeništvo se znova postavlja na noge, v gospodarstvu pa se sprašujejo ali bo Slovenija znala izkoristiti priložnost velikih infrastrukturnih investicij za svoj razvoj.

Alenka Terlep