Slovenske železnice so za zdaj še družba, ki je v celoti v državni lasti, vendar tri leta že poteka saga o iskanju strateškega partnerja oziroma prodaji tovornega dela železnic, najdonosnejšega dela železnic.

Slovenske železnice so za zdaj še družba, ki je v celoti v državni lasti, vendar tri leta že poteka saga o prodaji tovornega dela železnic, najdonosnejšega dela železnic.

Kupec tovornega prometa naj bi bila zasebna češka družba EP Holding. Njen največji lastnik je milijarder Daniel Křetínský, eden od oligarhov, nastalih v obdobju češke privatizacije, ki je tudi solastnik nogometnega kluba Sparta Praga. EPH deluje na področju energetike, logistike in medijev. Gre torej za tipičnega finančnega vlagatelja, ti pa “imajo običajno zgolj finančne interese in jih dolgoročni razvoj običajno ne zanima,” meni ekonomist Bogomir Kovač:

“Privatizacija železnic je lahko zelo problematična. Kajti nekdo bi vlekel dobiček iz Slovenije na najbolj dobičkonosnem delu Slovenskih železnic.”

Alenka Terlep