Predlog stanovanjskega zakona končuje pot skozi javno obravnavo, nanj je bilo podanih veliko pripomb in predlogov. Glavne novosti v predlogu so: ukiniti neprofitno najemnino in jo nadomestiti s stroškovno, povečati subvencije za plačilo najemnine, povečati zadolževanje stanovanjskih skladov, zahteva po 100% soglasju etažnih lastnikov za Airbnb in podobne dejavnosti, ustanoviti javno najemniško službo, ki bi prevzemala stanovanja in jih oddajala naprej po stroškovni najemnini, uvesti jamstva za stanovanjske kredite za mlade. O smeri in ciljih zakona, zlasti pa o predvidenih instrumentih stanovanjske politike se je z ekonomistko, dr. Andrejo Cirman z Ekonomske fakultete v Ljubljani pogovarjala Maja Derčar.

Ekonomistka Andreja Cirman na zadnji dan javne obravnave stanovanjskega zakona komentira rešitve v njem

Predlog stanovanjskega zakona končuje pot skozi javno obravnavo, nanj je bilo podanih veliko pripomb in predlogov. Glavne novosti v predlogu so: ukiniti neprofitno najemnino in jo nadomestiti s stroškovno, povečati subvencije za plačilo najemnine, povečati zadolževanje stanovanjskih skladov, zahteva po 100% soglasju etažnih lastnikov za Airbnb in podobne dejavnosti, ustanoviti javno najemniško službo, ki bi prevzemala stanovanja in jih oddajala naprej po stroškovni najemnini, uvesti jamstva za stanovanjske kredite za mlade.

“Ukrep uvedbe stroškovne najemnine gre gotovo v pravo smer in je izjemno dobrodošlo, da prekinemo z neprofitno Najemnino, ki že dolgo ni več neprofitna, ampak je humanitarna. Ker so segmenti, ki tega ne morejo vzdržati, je treba povečati subvencije in to je v skladu z resolucijo, ki smo jo sprejeli pred leti.”

O smeri in ciljih zakona, zlasti pa o predvidenih instrumentih stanovanjske politike se je z ekonomistko, dr. Andrejo Cirman z Ekonomske fakultete v Ljubljani pogovarjala Maja Derčar.

“Če pogledamo države ali mesta, ki jih lahko jemljemo za zgled pri stanovanjski politiki, recimo mesto Dunaj ali skandinavske države, gre za to, da imaš močen javni najemni sektor, ki deluje kot sidro za zasebni najemni sektor in to zelo, zelo dobro deluje. Zasebni najemni sektor ne more dvigniti najemnin zato, ker javni najemni sektor prestavlja močno konkurenco. Naših deset tisoč najemnih stanovanj zgolj z novogradnjami ne bomo dobili. Denarja namreč še vedno ni dovolj. Če ne bomo zraven priklopili javne najemniške službe z močnim aktiviranjem zasebnih najemnih stanovanj, ne vidim, kako bomo to dosegli.”

Andreja Cirman ni sodelovala pri pisanju zakona, kariero posveča raziskovanju nepremičnin in stanovanjskih politik.

Maja Derčar