Matija Mastnak se je oglasil v četrtkovo jutranjo rubriko Po Sloveniji z dopisniki in poročal o uspešnosti celjskega mestnega avtobusa ter izposojevalnice koles.

V rubriko se nam je oglasil naš celjski dopisnik, Matija Mastnak, v nekaj minutah pa smo se zapeljali z mestnim avtobusom in kolesi

Prejšnji mesec se je s celjskim mestnim avtobusom peljalo 21.000 potnikov

Po celjskih mestnih ulicah je 10 avtobusov mestnega prometa prvič zapeljalo na začetku leta.

Že prvi dan pa so bili avtobusi precej polni. Nekateri so se zapeljali iz radovednosti, nekatere je pritegnila cena, na začetku je bila vožnja brezplačna. Prejšnji mesec se je na primer z mestnimi avtobusi prepeljalo že več kot 21 tisoč potnikov. Avtobusi so najbolj polni zjutraj, ko se ljudje odpravijo v šole in službe ter popoldne, ko se iz služb in šol odpravijo domov. Čez dan ga največ uporabljajo upokojenci.

Mestne linije, teh je trenutno šest, eno so vpeljali pred kratkim, so namreč povezale spalna naselja s središčem mesta in trgovskimi centri.  Dnevna vozovnica stane 1 evro, tedenska 5, mesečna 15 in letna 100 evrov.

Izposoja koles – ‘Kolesce’ dobro zaživela

Kolo si dnevno izposodi približno 300 ljudi, v sistem izposoje se je vključilo že skoraj pet tisoč uporabnikov. Ti si zdaj na 17 postajah lahko izposodijo 100 koles, od tega 34 električnih. Celjani so tudi s to novostjo zadovoljni.

Tudi električna kolesa si že izposojajo, predvsem za premagovanje daljših razdalj. A za večjih razmah te storitve bo treba počakati na izgradnjo približno 30 kilometrov novih kolesarskih poti, ki bodo Celje povezale z Laškim, Žalcem, Vojnikom in drugimi okoliškimi kraji. Da povem plastično. Turist v Laških termah se bo lahko usedel na kolo, se odpeljal proti Celju, kjer si bo ogledal grad in staro mestno jedro. Tam bo kolo zamenjal in se odpeljal do fontane v Žalcu, spil pivo, pretiravati seveda ne bo smel, v prometu ni prostora za alkohol, ter se na koncu odpeljal nazaj proti hotelu.

Nekatere odseke so že začeli graditi, večino jih še bodo, s projektom bo država predvidoma končala leta 2024.

Celjska občina je v zadnjih letih z velikimi koraki zmanjšala zaostanek s primerljivimi mesti na tem področju. Če smo v preteklosti opravičeno lahko bili kritični do Celjske oblasti, ko so številne občine mesto ob Savinji prehitevale tako po levi kot po desni, ji zdaj lahko izrečemo priznanje. Seveda pa Celje na področju mobilnosti čaka še veliko dela.

 

 

 

 

 

Mojca Delač, Matija Mastnak