Nedeljsko jutro na Prvem

Do 2 km peš, do 5 km s kolesom, dlje pa z javnim prevozom

Za trajnostne oblike mobilnosti potrebujemo ustrezno infrastrukturo in boljši javni potniški promet

kolo mesto_EPA
foto: EPA

Javni potniški promet, kolesarjenje in hoja so tri oblike mobilnosti za katere pravimo, da so trajnostne. Marko Peterlin, direktor Inštituta za politike prostora si želi, da jih ne bi več poimenovali alternativne možnosti. Prvi pogoj, da lahko vožnjo z avtomobilom zamenjamo za kaj bolj trajnostnega je, da imamo urejeno infrastrukturo. Peterlin ostaja optimističen, saj opaža napredek v občinah po državi.

»Če hočemo nekaj prostora nameniti pešcem in kolesarjem, ga je treba malo vzeti avtomobilom. Na primer zožimo vozne pasove za avtomobile.«

Slovenci smo v vrhu EU v deležu stroškov, ki jih gospodinjstva porabijo za promet in obratovaje vozil. To je posledica avtomobilskega načina življenja. Navajeni smo, da gremo povsod z avtomobilom in pozabljamo, da so razdalje do 2km primerne za hojo.

»V Ljubljani je tretjina poti, ki jih opravimo z avtomobilom, krajših od 2 km, v okoliških občinah pa je krajših od 2 km kar polovica voženj z avtomobilom.«

Redna vadba, tudi hoja, je v kombinaciji z zdravo prehrano, miselno aktivnostjo in zdravim življenjskim stilom lahko eden od dejavnikov, ki zmanjšuje tveganje za demenco, pove dr. Milica Gregorič Kramberger iz Nevrološke klinike UKC Ljubljana. Športna pedagoginja Alenka Košir na družbenih omrežjih spodbuja sledilce, naj vsak dan naredijo 10.000 korakov in svojo aktivnost tudi objavijo s ključnikom #10000korakov. Učinek hoje ponazori s številkami:

»Z 10.000 koraki porabimo 250 kcal na dan, 7500 na mesec, na leto to pomeni približno 10 kg izgubljene maščobe.«