Če kdo omeni starodobna vozila, najbrž pomislite na starejše gospode, ki so si tega konjička privoščili po odhodu v pokoj. Toda med slovenskimi ljubitelji »oldtimerjev« je tudi mlada ženska, ki se je na tem področju celo mednarodno uveljavila. Tudi pri nas si že vrsto let aktivno prizadeva za korektno obravnavo starodobnih vozil v prometu, popularizacijo premične tehnične dediščine in ozaveščanje o pomembnosti ohranjanja le-te za prihodnje rodove. Nataša Grom Jerina je vršilka dolžnosti generalne sekretarke Slovenske veteranske avto-moto zveze, podpredsednica Mednarodne zveze za starodobna vozila FIVA in predsednica njene kulturne komisije. Vedno polna energije, novih zamisli, vedno »v akciji« … Kako se znajde v bolj moškem svetu tehnike, kako je področje ohranjanja starodobnih vozil razvito pri nas in kakšna so prizadevanja za vključitev mladih in žensk v vrste ljubiteljev starodobnikov, bo povedala v pogovoru z Andrejo Čokl.

Podpredsednica Mednarodne zveze za starodobna vozila FIVA in borka za popularizacijo premične tehnične dediščine

Če kdo omeni starodobna vozila, najbrž pomislite na starejše gospode, ki so si ta hobi privoščili po odhodu v pokoj. A med slovenskimi ljubitelji »oldtimerjev« je tudi mlada ženska, ki se je na tem področju celo mednarodno uveljavila. Tudi pri nas si že vrsto let prizadeva za korektno obravnavo starodobnih vozil v prometu, za popularizacijo premične tehnične dediščine in ozaveščanje o pomembnosti ohranjanja le-te za prihodnje rodove. Nataša Grom Jerina je vršilka dolžnosti generalne sekretarke Slovenske veteranske avto-moto zveze, podpredsednica Mednarodne zveze za starodobna vozila FIVA in predsednica njene kulturne komisije. Vedno polna energije, novih zamisli, vedno »v akciji« …

Je to, da je ena redkih žensk, ki se pri nas in v svetu ukvarjajo s področjem starodobnih vozil, plus ali minus? Kako nanjo gledajo moški in večinoma starejši kolegi?

“Dokazuješ iz dneva v dan, da to, kar delaš, delaš dobro in za vse ljubitelje starodobnih vozil. Moram biti še toliko bolj podkrepljena z znanjem, ki ga mogoče niti vsi drugi nimajo … Imam desetčlansko kulturno komisijo, v kateri sedijo večinoma moški, povprečna starost je nad 50 let. Da jim »ukazuje« in daje naloge mlajša ženska, je včasih sprejeto bolj pozitivno, drugič pa manj …”

Slovenija po nekaterih podatkih velja za državo z največ starodobniki na prebivalca, a mnogi fičkov, stoenk in jugov ne štejejo med “prave oldtimerje”. Vendar Nataša Grom Jerina pravi, da je pri nas spekter starodobnih vozil zelo pester.

“Prevladujejo vozila iz obdobij po sedemdestih letih prejšnjega stoletja, so pa v Sloveniji tudi vozila iz dvajsetih let … Imamo tudi nekaj zelo dragih primerkov, a dražjih vozil lastniki ne kažejo, imajo jih zaradi sebe, ne za razkazovanje drugim.”

Andreja Čokl