Za vsako stopinjo nad 27 °C se produktivnost zmanjša do 9% in pomeni manjšo dodano vrednost, kljub temu si težko predstavljamo, da bi se držali strogih pravil poslovnega oblačenja.

Za vsako stopinjo nad 27 °C se produktivnost zmanjša do devet odstotkov in pomeni manjšo dodano vrednost, kljub temu si težko predstavljamo, da bi se držali strogih pravil poslovnega oblačenja

Standardi oblačenja v bolj formalnem okolju narekujejo obleko tako za moške kot za ženske. Te lahko izbirajo še med krilom in obleko. Formalni slog oblačenja med drugim pomeni tudi, da so oblačila zlikana, čista in brez napisov. Kravata mora biti kljub vročini trdno zvezana. Ženske morajo obvezno nositi nogavice. Da visoke temperature vplivajo na izbiro oblačil, meni tudi predstavnica podjetja Adecco Viviana Žorž:

»Vročina ne sme vplivati na profesionalnost. Seveda si želimo, da bi nam bilo pri delu udobno, a moramo ob tem še vedno upoštevati naravo našega dela. Če ste veliko v stiku s poslovnimi partnerji, so priporočila za poslovno oblačenje zelo pomembna.«

Stopnja formalnosti oblačenja je odvisna predvsem od stikov zaposlenih s strankami in od narave dela, v vročih dneh je zelo pomembna tudi osebna higiena.

Marko Pahor, profesor na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, omenja dve novejši študiji, narejeni za ZDA in Indijo. Ti kažeta, da je produktivnost predvsem v predelovalnih dejavnostih oz. industriji do devet odstotkov manjša za vsako stopinjo nad 27 stopinjami. Kako lahko ta podatek prenesemo na domače gospodarstvo?

»Dodana vrednost predelovalnih dejavnosti je pri nas približno devet milijard, na delovni dan je to približno 45 milijonov, pri temperaturi 31 ali 32 stopinj lahko to pomeni pet ali šest milijonov manjšo dodano vrednost. Seveda pa vpliv tega ni linearen, tudi poleti je že tako ali tako dejavnost manjša, takrat, ko so vročinski valovi, so tudi kolektivni dopusti in je nasploh manj tega, tako da je učinek na koncu manjši, ampak vseeno – z vsakim vročim dnem verjetno slovensko gospodarstvo izgubi nekaj milijonov dodane vrednosti.«

Jure Čepin, Urška Valjavec