Z današnjim dnem se začenja drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost motoristov, ki jo izvajata Agencija za varnost prometa in Policija. Cilj dvotedenske akcije je opozoriti motoriste, naj v vročih poletnih dneh ne precenjujejo svojih voznih sposobnosti in izkušenj ter naj ne podcenjujejo voznih razmer, vsi ostali udeleženci v prometu pa naj vozijo strpno in preudarno. Prometna varnost motoristov se je v primerjavi z lanskim letom precej poslabšala, posebno nevarnost predstavljajo starejši vozniki motornih koles in tuji motoristi; policisti bodo zato v času trajanja akcije izvajali poostrene nadzore nad motoristi in preverjali ravnanja ostalih prometnih udeležencev v odnosu do motoristov. Podrobneje v prispevku Jureta Čepina.

Vožnja motorja poleg poznavanja motorja in upoštevanja pravil zahteva tudi zelo dobro psihofizično pripravljenost

Z današnjim dnem se začenja drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost motoristov, ki jo izvajata Agencija za varnost prometa in policija. Cilj dvotedenske akcije je opozoriti motoriste, naj v vročih poletnih dneh ne precenjujejo svojih voznih sposobnosti in izkušenj ter naj ne podcenjujejo voznih razmer, vsi ostali udeleženci v prometu pa naj vozijo strpno in preudarno. Prometna varnost motoristov se je v primerjavi z lanskim letom precej poslabšala, posebno nevarnost predstavljajo starejši vozniki motornih koles in tuji motoristi; policisti bodo zato v času trajanja akcije izvajali poostrene nadzore nad motoristi in preverjali ravnanja drugih prometnih udeležencev v odnosu do motoristov.

Značilnost motorističnih nesreč s smrtnim izidom je, da je večina povzročiteljev starih med 40 in 60 let, največkrat so motoristi sami krivi za nastanek prometne nesreče, najpogosteje zaradi neprilagojene hitrosti ali nepravilnega prehitevanja. Največ prometnih nesreč smo letos opazili v Posočju, kjer so umrli štirje ljudje, vsi pa so bili tuji državljani.

V zadnjih letih velika podjetja zaznavajo, da pri mlajših posameznikih zanimanje za vožnjo z motocikli upada, motorja torej ne smemo več povezovati izključno z mladostjo. Se pa denimo moški v svojih petdesetih dandanes na motorju vedejo drugače kot pred nekaj desetletji.

Ugotovitev je, da bi se veliko teh motoristov iz določenega položaja lahko rešilo, pa se niso, ker so preprosto zmrznili oziroma otrpnili – znašli so se v položaju, ki bi ga mlajši in tudi predrznejši voznik z lahkoto zvozil. Starejši pa vozimo manj, vozimo samo v lepem vremenu in takrat, ko smo v položaju, ko moraš biti tudi telesno vešč, da se odzoveš pravilno, tega ne storiš, ker ti telo ne omogoča. Ključno vprašanje je, kako se je lahko zgodil razkorak, da vozniki pri petdesetih letih vožnjo z motociklom jemljemo tako lahkotno in predrzno, da tvegamo.

Jure Čepin