Gruša Zorn se ukvarja s stiliranjem hrane. Za to, da je postala prava gurmanka, je zaslužna njena botra, ki je deklico s svojo kuho uspela prepričati, da je v usta med obiski v Vipavi dala tudi kaj drugega kot običajne mandarine in pomfri. Drugi kraj, ki je vplival na njeno ljubezen do hrane, pa je Pariz, kjer je delala v podjetju za catering. Tam je opazila, da Francozi veliko več pozornosti posvečajo predstavitvi hrane kot Slovenci. Zdaj se s tem, da nas že s fotografijami prepričana, da smo lačni, ukvarja sama. Pravi, da če hrana ni za pojesti, tudi ni za fotografirati. Zato le redko uporablja pripomočke, kot so brivska pena, motorno olje, umetna barvila ali lepilo, ki so sicer stalnica pri stiliranju hrane.

Stilistka hrane Gruša Zorn pravi, da sta pri njenem delu najpomembnejša poizkušanje in kilometrina

Gruša Zorn se ukvarja s stiliranjem hrane. Njena naloga je, da naše oči s samo postavitvijo hrane na fotografiji ali v videu prepriča, da smo lačni, čeprav morda v resnici nismo. V nasprotju z uveljavljeno prakso, da hrana na fotografijah lepše izgleda, če ji dodamo ali namesto nje uporabimo kaj, kar ni užitno, se temu poskuša čim bolj izogibati. Prepričana je namreč, da »če hrana ni za pojesti, tudi ni za fotografirati«. A če je pri fotografijah to še mogoče, je snemanje video oglasov popolnoma drug svet, pravi:

“Ena fotografija hrane ti vzame tudi uro in pol. Da pripraviš krožnik, da ti je všeč, kar si postavil, da na fotografijo postaviš vse predmete, ki si jih izbral, da vse to uravnotežiš. Pri videu imaš veliko manj časa. Stvari moraš narediti hitro. Za kar imaš pri fotografiji eno uro, imaš pri videu le 3 minute. Ker hrana med snemanji dolgo stoji, raje uporabim kaj umetnega, da je ni treba ves čas menjati in metati stran.”

Za delo stilistka hrane je potrebne veliko prakse in preizkušanja različnih rešitev. “Veliko sem se naučila od tujih kolegov, ko so prišli sem in sem bila njihova asistentka,” pove Gruša. Kakšni triki se najdejo tudi Youtubu.

“Brivska pena prav pride, če delaš pivo. Nekateri stilisti so sicer specializirani za pivo, tako da njihovih trikov niti ne poznaš. V reklamah za čokolado, tam pa ni ene stvari s čokolado notri.”

Stilistka hrane ima v svojem studiu velik arhiv vseh mogočih rekvizitov za snemanja in fotografiranja od pribora, krožnikov, desk do školjk in cvetlic. Meni, da ljudje pri nas še vedno niso navajeni, da potrebujejo za fotografijo hrane tudi stilista: “Mislijo, da lahko to njihov kuhar naredi. A stilist je tisti, ki ve, kako naj bi hrana izgledala na krožniku in kako jo je treba pripraviti, da bo res izgledala tako.”

Andreja Gradišar