V luči številnih razprav v javnosti, da je naša osnovna šola preveč zahtevna za šolarje, da jim povzroča stres, je Zavod za šolstvo opravil reprezentativno raziskavo med učenci šestega in osmega razreda. V raziskavi pod naslovom »Doživljanje in znaki stresa pri učencih šestega in osmega razreda« so raziskovalci učence med drugim spraševali, kako močno doživljajo stres in kako pogosto so po lastni presoji izpostavljeni neprijetnim dogodkom. Raziskovalci ugotavljajo, da se učenci v šoli v povprečju počutijo dobro, nimajo konfliktnih odnosov s šošolci in z učitelji. Večini od njih ne šolske obveznosti ne količina domačih nalog in zunaj šolske dejavnosti ne povzročajo stresa. Močno pa jih obremenjujejo ocenjevanje znanja in preveliko število šolskih predmetov na dan.

Zavod za šolstvo opravil raziskavo »Doživljanje in znaki stresa pri učencih šestega in osmega razreda«

V luči številnih razprav v javnosti, da je naša osnovna šola preveč zahtevna za šolarje, da jim povzroča stres, je Zavod za šolstvo opravil reprezentativno raziskavo med učenci. V raziskavi z naslovom Doživljanje in znaki stresa pri učencih šestega in osmega razreda so raziskovalci učencem zastavili kar nekaj vprašanj. Tudi to, kako močno doživljajo stres in kako pogosto so po svoji lastni presoji izpostavljeni neprijetnim dogodkom. Raziskovalci ugotavljajo, da se učenci v šoli v povprečju počutijo dobro in nimajo konfliktnih odnosov s šošolci in z učitelji. Večini od njih šolske obveznosti, količina domačih nalog in obšolske dejavnosti ne povzročajo stresa. Močno pa jih obremenjujejo ocenjevanje znanja in preveliko število šolskih predmetov na dan.

V raziskavi je sodelovalo 8.316 učencev iz 269 osnovnih šol, prihajajo iz vseh regij. Približno polovica jih je v šestem, preostala polovica v osmem razredu. Učenci v povprečju doživljajo šolo manj stresno, kot bi pričakovali, poudarja raziskovalka z Zavoda za šolstvo Tanja Rupnik Vec.

Torej, sporočajo nam: “Vse, kar je morebitno obremenjujoče za nas, ni tako veliko breme.” Zdaj pa poglejmo še razlike med deklicami in dečki, malce v prid dečkov. Torej, dečki so nekoliko bolj obremenjeni. Je pa večja razlika med učenci šestih in osmih razredov. Stres, tako kot kažejo tudi tuje raziskave, se dejansko povečuje skozi šolanje, kar je razumljivo, glede na to, da je vsebin več in se že bližajo končnim preizkusom, torej NPZ-ju.

Nataša Lang