V Pesmi v žepu se nam predstavlja mlada kantavtorica Manca Berlec s svojim prvencem »Gola«. Ljubezenske pesmi na njem bi lahko označili za nekakšno sodobno žensko trubadursko liriko, ki jo Manca podaja na preprost in neposreden način.

Poslušamo kantavtorski prvenec Gola

V Pesmi v žepu se nam predstavlja mlada kantavtorica Manca Berlec s svojim prvencem Gola. Ljubezenske pesmi na njem bi lahko označili za nekakšno sodobno žensko trubadursko liriko, ki jo Manca podaja na preprost in neposreden način.

 

Vseh osem pesmi na plošči se namreč vrti okrog ljubezni. Ljubezni ženske do ženske, in to neredko na način, ki so ga pred stoletji izražali že trubadurji. Pesmi namreč učinkujejo ne le kot izpoved svojih lastnih občutij, ampak usmerjajo pozornost k drugi, opevani osebi. Kot nekakšno posvetilo.

“V bistvu gre to za eno in isto ljubezen, samo časovno je opredeljena, se pravi, čez mesece, ko je album nastajal, sem samo iz drugega zornega kota videla ta položaj in napisala zgodbo okoli tega … Niso kronološko [razporejene] – če bi bile kronološko, bi bila prva skladba Srečna –, ampak sem jih uvrstila bolj tako, kot se glasbeno dopolnjujejo.”

Manca Berlec, pogovor za Pesem v žepu

 

Album Gola je Manca ustvarila s producentom Patrikom Šimencem. V živo pesmi najraje odigra sama, pri tem pa si pomaga z looperjem. Pri pisanju pesmi ji največ težav povzročajo besedila:

“Jaz sem od nekdaj mnenja, da mi besedila ful ne grejo. In sem v bistvu vedno osredotočena na glasbo. Ker najprej nastane melodija, potem pa besedilo … Že pred časom sem slišala kritiko, da so besedila preveč na prvo žogo. Ampak se nisem na to osredotočila in sem pač pisala naprej, tako kot je. Pač napišem tisto, kar tisti trenutek čutim, in tisto zapakiram v skladbo.”

Manca Berlec, pogovor za Pesem v žepu

Teja Klobčar