Po svetu in na borzah odmeva predlog italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles o združitvi s francoskim avtomobilskim velikanom Renaultom. Šlo naj bi za združitev, v kateri bi bila oba partnerja enakovredna. Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi z združitvijo nastal največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Čeprav ni še nič dorečenega, pa se nekateri že bojijo za delovna mesta. Več Janko Petrovec.

Predlog italijansko-ameriškega Fiat Chrysler Automobiles o združitvi s francoskim Renaultom

Po svetu in na borzah odmeva predlog italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles o združitvi s francoskim avtomobilskim velikanom Renaultom. Šlo naj bi za združitev, v kateri bi bila oba partnerja enakovredna. Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi z združitvijo nastal največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Čeprav ni še nič dorečenega, pa se nekateri že bojijo za delovna mesta.

Gre zlasti za bojazen, da bi lahko bil tehnološki razvoj hitrejši od podjetniške organizacije – in gre za znak, da novo vodstvo Fiat Chryslerja razmišlja hitreje od starega. Njegov direktor Mike Manley, ki je vodstvo FCA-ja prevzel tik pred smrtjo Sergia Marchionneja, je že lani napovedal oblikovanje univerzalnih proizvodnih platform, na katerih bi lahko proizvajali izmenično različne avtomobile. S tem so hoteli povečati fleksibilnost svojih proizvodnih kapacitet – zlasti v italijanskih tovarnah, kjer zdaj ne proizvajajo več samo tradicionalno italijanskih modelov, kot so fiati, alfe romeo, in masseratiji, ampak že tudi jeepe. FCA namerava do konca leta ’21 v italijanske tovarne vložiti več kot pet milijard evrov – in to zlasti v posodobitev tovarn in razvoj novih avtomobilskih modelov – pri tem pa gre zlasti za preobrazbo v proizvodnjo električnih in hibridnih avtomobilov.

V Torinu – zgodovinskem sedežu Fiata – so očitno presodili, da bodo pri svojih prvenstvenih razvojnih nalogah – pri razvoju univerzalnih proizvodnih platform in novih modelov električnih in hibridnih vozil – uspešnejši, če bodo povezani v širšo skupino. Naveza z Renaultom bi lahko pomenila nastanek enega največjih avtomobilskih koncernov na svetu, takoj za skupinama Toyota in Volkswagnom. Na letni bi ravni proizvedel okoli 9 milijonov vozil. Če bi se novemu podjetju pridružila še Renaultjeva partnerja Nissan in Mitsubishi, bi bil koncern največji na svetu in bi proizvedel okoli 15 milijonov vozil.

Janko Petrovec